x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Reportatge

Pas a pas cap al somni

Margot Llobera manté l’objectiu de disputar el Ral·li Dakar l’any vinent després d’haver de renunciar a l’anterior edició a l’últim moment. La pilot ha adquirit una KTM 450 Rally per disputar la prova, i ara treballa per reunir el pressupost necessari per ser a la cursa.
Margot Llobera amb la KTM amb què intentarà disputar el Dakar.

Pas a pas cap al somni

Margot Llobera amb la KTM amb què intentarà disputar el Dakar.

MARGOT LLOBERA
Actualitzada 22/06/2020 a les 07:27
Diuen que els esportistes són una mica tossuts i obsessionats amb els seus objectius, i possiblement aquesta sigui una de les claus per aconseguir les fites que s’acaben marcant. Un d’aquests casos és el de Margot Llobera, que té com a somni entre cella i cella disputar el Ral·li Dakar. L’any passat va estar molt a prop de fer-ho, de fet, estava inscrita, però va haver de renunciar-hi perquè no va poder reunir el pressupost necessari.
El somni continua ben vigent, i l’objectiu és poder ser a la línia de sortida de Jiddah (Aràbia Saudita) el 3 de gener del 2021. Tot i que a Llobera li queda molta feina al davant, de moment ja té una peça més que important, la moto. I és que ha adquirit una KTM 450 Rally que està estretament vinculada al Dakar, ja que va ser el vehicle que va utilitzar l’edició del 2020 Jaume Betriu, pilot de Coll de Nargó que va ser el millor debutant el passat Ral·li, i la jove pilot reconeix que aquest canvi suposarà una passa endavant. “L’any passat tenia el dilema de quina escollir, hi havia dues opcions, la KTM com ara o l’EXC d’Enduro amb un Kit Rally en què havia de muntar tot el tema de la navegació i altres canvis”, explica, i afegeix que “la probabilitat que falli alguna cosa és més gran, i a més, KTM ofereix un pack de recanvis, mentre que si anava amb l’altra m’havia d’endur gairebé una altra moto de recanvi, i fent números les xifres són quasi les mateixes”. Encara sobre la seva nova arma per al proper Dakar, Llobera assenyala que “aquesta moto pesa una mica més però és perquè té un xassís molt reforçat, pesa una mica més però és una moto per això”, i per últim, destaca que “al final amb aquesta adquisició el que fem és minimitzar les possibilitats de no acabar la prova, perquè hi ha molts factors que has d’anar descartant, i tot allò que podem controlar ho estem treballant. A més, el Jaume Betriu condueix molt fi i sé que ha tractat la moto molt bé”.
Amb el primer escull salvat, ara la corredora se centra en un altre, trobar el pressupost suficient per poder ser a la cita, un repte complicat veient la situació econòmica derivada del coronavirus, però que Llobera afronta amb optimisme. “I tant que hi confio, no hem parat en cap moment perquè és un projecte que hem de tirar endavant, estem parlant amb moltes empreses amb propostes personalitzades i intentem adaptar-nos per veure com podem sortir guanyant les dues parts”, confessa la corredora. A més, reconeix que “es cert que serà complicat perquè hem començat una mica més tard amb tot el que ha passat, i a més, la meva posició no és apretar la gent que ara ha perdut, hem intentat estar al costat dels espònsors respectant espais i moments”.

RECORREGUT FAVORABLE
El Dakar del 2021 torna a estar ideat a Andorra, ja que el director de la prova, David Castera, resideix al Principat, i Llobera creu que pot adaptar-se bé a les seves característiques, i assegura que “estic centrant-me molt en la tècnica, serà un ral·li amb menys quilòmetres i més tècnic, ja que volen evitar les quilometrades d’altres anys”, a més, destaca que “al final amb la moto estàs exposada al perill i fa respecte perquè serà molt tècnic però ho estem treballant”.

CALENDARI EN ‘STAND-BY’
Llobera té previst disputar algunes proves per preparar el Dakar tot i que la situació del coronavirus no ho posa fàcil. La pilot havia de participar a la Baixa Aragó a finals de juliol, però la cursa es va acabar suspenent. Els plans de futur passen ara per ser al Ral·li de les 1.000 Dunes, que es disputarà a l’octubre, i a la Baixa Extremadura, a finals de novembre. A més, si el pressupost ho permet, també vol participar al Ral·li del Marroc, i també té previst disputar proves al país del Campionat d’Andorra d’enducross, que arrenca al setembre.
Etiquetes
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts