x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Muntanyisme

L'ACU no descarta demandar l'Andorra Ultra Trail

Ja ha presentat queixes tant al Raonador del ciutadà com al departament de Consum
Edició anterior de l'Andorra Ultra Trail Vallnord.

L'ACU no descarta demandar l'Andorra Ultra Trail

Edició anterior de l'Andorra Ultra Trail Vallnord.

Actualitzada 24/04/2020 a les 07:22
La polèmica amb les inscripcions de l’Andorra Ultra Trail Vallnord segueix ben viva i l’ACU (Associació Andorrana de Consumidors i Usuaris) no descarta presentar una demanda col·lectiva contra l’organització per “apropiació indeguda”. El que ja ha fet, de moment, és presentar dues reclamacions, una al Raonador del ciutadà i una altra al departament de Consum del Govern.
Quan es va decidir suspendre la prova a causa de la crisi sanitària derivada del coronavirus, l’organització de la cursa va decidir que només retornaria el 70 per cent de les inscripcions a tots aquells corredors que s’havien apuntat a la prova, una decisió que va crear força malestar entre els participants,

Els promotors van argumentar que només reemborsarien aquest percentatge perquè “el 30 per cent restant correspon a les despeses de gestió que l’organització ha tingut els últims mesos, com la compra de material, formació de voluntaris, lloguer de local i equipaments o personal i comunicació”. Aquestes explicacions, però, no van convèncer la majoria de participants, que van mostrar la seva disconformitat a les xarxes socials i que, fins i tot, van engegar una campanya a la plataforma change.org amb unes 700 persones per reclamar la devolució íntegra.
L’Andorra Ultra Trail s’escuda en l’article 20 del reglament, que parla sobre el recorregut, i diu que “en cas de força major l’organització es reserva el dret de suspendre, neutralitzar o modificar les franges horàries, el recorregut i/o els avituallaments. En aquest cas no es farà cap devolució”. Des de l’ACU, però, creuen que aquest article es podria tractar d’una clàusula abusiva, segons la Llei de consum, i quan hi ha una disputa en un article s’ha de resoldre “favorablement al consumidor”, segons el president de l’entitat, Lluís Ferreira. A més, des de l’associació es creu que “les despeses com els treballadors o la web no s’han d’imputar als corredors, com sí que podria fer-se amb l’avituallament, però a tres mesos vista dubto que estigui comprat”. L’associació es troba ara a l’espera de rebre alguna resposta, i abans d’emprendre el camí judicial.

La polèmica també ha esquitxat els patrocinadors (Andorra Turisme, Vallnord o Andorra Telecom), i ha transcendit que hi ha malestar per la decisió presa. En aquest sentit, l’ACU es va posar en contacte amb els patrocinadors, i van explicar que “la mala imatge no afecta només la cursa, afecta negativament la marca Andorra i tots els patrocinadors”.
  • #13 Elemental, estimat Watson
    (24/04/20 20:59)

    Voluntaris als esdeveniments? Només prèvia autorització administrativa. No es pot abusar de la bona fe de la gent. Si hi ha beneficis, no hi pot haver voluntariat. Que contractin temporalment i que paguin.

    Respondre
  • #12 Gerard
    (24/04/20 20:43)

    Espero que tota aquesta indignació es visualitzi l'any vinent en la propera edició, i no es quedi en una declaració d'intencions “online” de tots els afectats.
    És cert que és una cursa molt ben organitzada i treballada, encara que segurament tingui les seves coses a millorar, però el que és inadmisible és la BARRA que han demostrat tenir any rere any, especificament en aquesta edició a on se'ls hi ha vist el plumero. 

    Respondre
  • #11 Afectat i indignat
    (24/04/20 15:49)

    Vergonyós! Fins que no m'han fet la devolució encara tenia esperança. Un cop feta, mai més tornaré si no hi ha canvis! A sobre un corredor d'eufòria perd una mà de diners en concepte de? No té cap mena de sentit amb els arguments que donen... Se m'han quedat més de 80€... Per una cursa que sabien que no es faria fa mesos, sense marcatge ni avituallaments! En aquests moments tothom hi està perdent, empreses, treballadors, etc... Venen aquests i en treuen diners sota les paraules solidaritat i valors... Quina tela...

    Respondre
  • #10 Jordi
    (24/04/20 13:41)

    Jo no vull que els impostos que pago serveixin per subvencionar entitats privades amb ànim de lucre.

    Respondre
  • #9 Ciutadà
    (24/04/20 12:54)

    Com a ciutadà d'Andorra, i vist la imatge que estant donant aquesta gent, m'agradaria que es fes public tots els ingressos que s'han fet des de qualsevol organisme ( public o semi-public ) ( Comuns , Govern , Andorra turisme , Som etc...... ) Penso que amb els nostres impostos , no s'han de permetre aquestes actuacions i reclamar danys i perjudicis per malmetre d'aquesta manera la imatge d'Andorra !!!!

    Respondre
  • #8 Bufff
    (24/04/20 12:14)

    Rectifiquin o no, el mal ja està fet...

    Respondre
  • #7 Andreu
    (24/04/20 12:06)

    No tinc res a dir sobre com es gestiona l'Andorra Ultra Trail com empresa privada, encara que penso que s'estan tirant pedres al teulat i ho pagaran a nivell reputacional. Però com a ciutadà d'Andorra, i més concretament d'Ordino, no puc estar d'acord en que es posi diner públic en una empresa que està malmetent l'imatge del país i de la parròquia.

    Respondre
  • #6 Andorrà comù
    (24/04/20 12:05)

    Espero que el comú d'Ordino no els hi han avançats res dels 78000€ i pico que els hi havien de pagar, peró res m'estranyaria. I desconec l'import que els hi tenien de donar Andorra Turisme o Vallnord, que deu de ser maco també. La marca està Andorra esta feta una coca. Ningu es creu que nomes 5% es van queixar via el formulari de reembolsament, nomes s'ha de mirar els centenars de comentaris negatius en les seves xarxes social. A mes, em sembla molt fort que el corredor tingui que sol·licitar el reembolsament i que no sigui automàtic. En aquests temps, no necessitem embrutar aixi la marca Andorra. Potser estan en el seu dret, pero eticament i amb tanta xuleria es molt molt lleig

    Respondre
  • #5 Xavi
    (24/04/20 11:17)

    Espero que el comu d ordino el govern i vallnord no els Hi surti con a despessa aquest any la subvencio a la prova que no es fa.

    Respondre
  • #4 Que perdin
    (24/04/20 11:10)

    Esperem que fructifiqui, no n'hi ha per menys.
    He estat voluntari i ara em fa vergonya que m'identifiquin amb aquesta gent.
    Un munt d'empreses andorranes han estat solidàries en aquesta crisi, i aquesta que viu de la solidaritat dels seus voluntaris fa tot el contrari, s'aprofita de la crisi per treure beneficis sense fer la cursa.
    És una vergonya per la imatge d'Andorra i si no rectifiquen els posarà en perill a ells mateixos, l'any que vé es possible que no trobin prous voluntaris i que tan Govern com Comú no els subvencionin.

    Respondre
Veure’n més
13
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts