Motociclisme

España, sense Dakar

La mà esquerra del pilot, encara afectada per la caiguda fent bicicleta, no està en condicions d’afrontar el ral·li més dur del món

España, sense DakarGAS GAS

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Cristian España s’ha vist obligat a prendre una de les decisions més complicades de la seva carrera. La mà esquerra, encara adolorida i afectada per la caiguda en l’accident de l’agost passat, ha dit prou i un cop valorada la situació amb tot l’equip, s’ha decidit que el pilot no viatgi a Perú i no participi en l’edició 2019 del Dakar.

Ja han passat tres mesos des que va patir la contingència fent descens en bicicleta a Vallnord. España es va trencar dues costelles, el radi i el cúbit de la mà esquerra i es va fer un tall a la mà dreta. Immediatament, va passar pel quiròfan. Desprès de passar un mes en repòs, el pilot andorrà va començar la rehabilitació al 100% amb fisioteràpia, osteopatia, gimnàs i treballant en un centre especialitzat a Madrid. España tenia l’objectiu de participar al seu quart Dakar entre cella i cella però la lesió de la mà més afectada, l’esquerra, no acaba de fer net. “A data d’avui, han passat ja tres mesos de la caiguda i la meva mà esquerra no està recuperada. Trobo encara manca de mobilitat, falta de força, dolor en tendons i lligaments, i quan pujo a la moto s’inflama moltíssim i perd sensibilitat”, va explicar España. En principi, quan va patir la lesió, tot i que mantenia certa prudència i optimisme, el pilot no veia perillar la seva presència al Dakar. L’estat de la mà l’ha obligat a prendre aquesta decisió i renunciar a participar-hi.

A final de la setmana passada, Cristian España i el seu equip es van reunir a Girona per posar les cartes sobre la taula, exposar quines opcions hi havia i si les possibilitats de viatjar a Perú tenien certa consistència. “Després de valorar amb el metge que em va intervenir i un cop em vaig fer les proves corresponents –una radiografia i un TAC 3D– vam entendre que la meva mà no esta en condicions de poder pujar a la moto per fer front a una cursa tan dura com el Dakar”, va comentar amb resignació España.

A més, a banda de la dolència de l’andorrà, el seu company Johnny Aubert segueix patint molèsties derivades d’una tendinitis al braç dret i, per tant, la decisió de no acudir al Dakar s’ha fet extensiva als dos, com a equip.

El pilot andorrà, malgrat el desencís, només pensa a recuperar-se totalment. “És un moment trist, de treure forces per pair que no seré al ral·li que tant m’apassiona i de fer repòs per tornar més fort que mai al 2019”. España va cloure les seves reflexions amb una lectura molt optimista i que explica la seva actual sensació. “L’equip i jo hem pensat que, a vegades, hem de fer un pas enrere per agafar forces i poder fer-ne tres endavant.”

TRES PARTICIPACIONS

El quart Dakar haurà d'esperar Cristian España tenia dipositades moltes esperances de cara a la que hauria estat la seva quarta aventura al Dakar. El pilot ha participat en tres ocasions en el ral·li més dur del món i, en les dues darreres edicions, va complir amb l’objectiu de completar la cursa fins al final. El seu debut va arribar, carregat d’il·lusió, el 2016. Amb una Suzuki, España es va embarcar en l’aventura del desert i durant els primers dies va superar alguns contratemps i es va mostrar molt ferm. La sort, però, no li va fer costat a la desena jornada. Va trencar el motor de la moto i va haver d’abandonar. Després de l’aprenentatge de la primera experiència, el 2017, amb una KTM, acaba per primer cop el ral·li –21a posició a la general– i guanya en categoria marató. El 2018, ja a Gas Gas, finalitza 30è i assoleix l’objectiu d’acabar.

tracking