TALL A la 
CS-310 

Tall a la CS-310 entre Anyós i l'Aldosa a causa d'una esllavissada sense danys personals. El trànsit s'ha desviat pel centre de la Massana

Raids

Llovera, sense Dakar 2018

El pilot andorrà no arribarà a la cita del gener, ja que no estarà recuperat al 100% de la lesió al dit polze de la mà esquerra

Llovera, sense Dakar 2018FOTOESPORT

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Albert Llovera es quedarà sense el ral·li Dakar 2018 després de quatre anys consecutius (2014, 2015, 2016 i 2017; a més del debut el 2007) sense fallar a aquesta duríssima cita que reuneix per les dunes d’Amèrica del Sud els millors corredors del panorama del món del motor. El pilot va confirmar ahir la seva pròpia baixa en aquest esdeveniment, ja que quan comenci no estarà recuperat al 100% de l’operació que el doctor Xavier Mir li va haver de fer per recobrar, en la totalitat, el moviment i/o força del dit polze de la mà esquerra. “Estic un pèl tocat. Ahir [dimecres] ja el tenia bastant botit, perquè hem forçat una miqueta. No puc anar en aquesta línia de tant apretar, ja que aquest matí [ahir] semblava una botifarra i a la nit m’he llevat, fins i tot, comptant les pulsacions”, va explicar el corredor, que va voler afegir que “això té un procediment i encara que tinguem la intenció d’anar ràpid, clarament no podem dur-ho a terme”.

Ara bé, Llovera no va dubtar a transmetre, com sempre, l’altra cara del problema des d’un vessant totalment optimista. “El món no s’acaba aquí, és cert que és una llàstima, tot i que òbviament a la vida hi ha moltíssimes més coses.” El Dakar de l’any vinent, que complirà la 40a edició, es disputarà a terres peruanes, bolivianes i argentines amb el tret de sortida el 6 de gener i finalitzarà, si el recorregut es desenvolupa segons el previst, el dia 20. En aquest aspecte el del conjunt Bonver Dakar Project, per arribar-hi hauria necessitat que la cita se celebrés al febrer, i va detallar, quant a la rehabilitació, que “m’estic recuperant de manera excel·lent una vegada superat satisfactòriament el quiròfan, i els terminis de recuperació s’estan complint. Per competir en una prova d’aquestes característiques has d’estar al 100% físicament, en aquesta ocasió no compliria la premissa i per no poder gaudir de la carrera millor quedar-me a casa”. Una decisió lògica, encertada i, en gran part, primordial pel que fa a la salut de l’esportista, ja que quan les seves condicions físiques són bones “estic dos o tres mesos per recuperar-me, en el moment en què la situació no és l’òptima, llavors es complica. També a Medisport m’estan recol·locant part del cos, que amb l’acumulat d’anys d’esforços hi ha cosetes que estan una mica fora de lloc”, va assegurar.

Els problemes de Llovera amb aquesta articulació es remunten a fa temps i ell mateix va anar a l’arrel amb tota mena de detall: “accelero amb els dos polzes, però quan utilitzo la palanca de canvis, com que necessito la mà dreta doncs el primer cop de gas el realitzo amb el polze de l’esquerra. Llavors és precisament aquest procés el que m’ha da-nyat, s’ha d’entendre que la força que fan la majoria amb el peu jo la faig amb el dit”, i va continuar dient que “tots els cotxes de car­reres que condueixo de ral·li o de ral·licròs porten canvi seqüencial i vaig a fons pujant les marxes sense aixecar el gas; i amb el camió a Amèrica del Sud no és d’aquesta forma, i a cada especial diari canvio entre 3.300 i 4.000 vegades, i per exemple, quan em van operar no tenia ni cartílag”. En qualsevol cas, Albert Llovera seguirà un full de ruta amb el seu benestar com a denominador comú i pensa en el que vindrà. “l’equip m’ha fet costat en tot instant i m’ha deixat les portes obertes per a pròximes edicions del ral·li Dakar i per a algun altre projecte que pogués sorgir un cop torni a tope”.

ÀNIMS

Bolcats amb l’andorrà

La notícia de la no-presència del pilot Albert Llovera a la 40a edició del ral·li Dakar 2018 va transcendir fronteres enllà. Mitjans estrangers com el diari Marca no van dubtar a fer-se eco de l’absència que tindrà l’any vinent una de les proves més dures del panorama del motor. Altres plataformes digitals especialitzades també van publicar quelcom, mentre que els ànims dels andorrans tampoc

van faltar.

tracking