TALL A la 
CS-310 

Tall a la CS-310 entre Anyós i l'Aldosa a causa d'una esllavissada sense danys personals. El trànsit s'ha desviat pel centre de la Massana

Bàsquet

S'encareix el bitllet

Després de la primera volta el MoraBanc té complicat ser carn de la següent ronda de la competició per les xifres de Cedevita, Unics i Torí

S'encareix el bitlletFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El director general del Bàsquet Club MoraBanc Andorra, Francesc Solana, va explicar la setmana passada després de la primera victòria a l’Eurocup, davant el Metropolitans Levallois de París, que continuaven mantenint l’interès de ser carn de la següent ronda d’aquesta competició. Un cop finalitzada la primera volta i tenint en compte els resultats de la resta de conjunts, el que ara trontolla són les opcions reals de passar. La derrota al Volkswagen Arena del totpoderós Darüssafaka Istanbul era d’esperar, malgrat que les que els tricolors van patir a les pistes del FIAT Torí i el Cedevita Zagreb, no gaire, i encara menys que ambdós equips es plantessin a aquestes altures amb millors números. Certament, la segona part del calendari serà més favorable als interessos del MoraBanc, arran que disputarà tres enfrontaments a casa, dos dels quals els necessitarà guanyar sí o sí, contra Torí i Zagreb, i així seguir donant guerra per, si més no, adjudicar-se la quarta posició de la classificació. I un altre partit, el de la darrera jornada enfront el Darüssafaka, es plantejarà complicat, tot i que els turcs potser ja tindran els deures fets i vindran amb un objectiu més turístic que esportiu.

Quant a les dues sortides, a Kazan i París: la primera difícil, però no impossible, veient el nivell no tan espectacular que estan mostrant els russos, i París a priori un desplaçament factible, sempre que l’eslovè Klemen Prepelic no tingui fam de vèncer i estigui inspirat. En qualsevol cas, unes primeres travesses que lògicament tenen més combinacions i en aquest punt es presenten d’aquesta forma. Ara bé, el major problema o impediment amb el qual es trobaran els de Joan Peñarroya per poder continuar a Europa uns mesos més seran els triomfs de marge que tenen d’avantatge tercer i quart i, en certa manera, alhora el hàndicap del bàsquet average individual, que per exemple amb els torinesos és de 6 punts, amb els de Rússia de 8 i amb els croats de 18.

D’altra banda, el MoraBanc Andorra es caracteritza per tocar de peus a terra i ho ha demostrat, i per aquest motiu focalitza els esforços a la Lliga Endesa, certamen en el qual no ha començat de la millor manera i aquest diumenge el matx davant el Reial Betis Energía Plus probablement l’afrontarà a vida o mort entre moltes cometes. Les comparacions sempre són odioses, però a aquestes alçades el curs anterior els de Peñarroya acumulaven cinc victòries (Gran Canària, Joventut, Bilbao, Múrcia i Manresa) i dues derrotes (Baskonia i València) per les dues victòries (Gran Canària i Tenerife) i cinc derrotes (Madrid, Fuenlabrada, Múrcia, Saragossa i Joventut) d’enguany. Val a dir que es van disputar quatre duels al Poliesportiu i tres a fora, mentre la campanya actual han passat tres entitats pel fortí i els de Peñarroya han tingut quatre sortides. A Madrid, una de ben feixuga, però a Múrcia, Saragossa i Badalona s’hauria pogut rascar quelcom.

FINESTRES FIBA

França, Eslovènia i Polònia van fer ahir oficials les llistes de preconvocats per als partits de la fase de classificació per al Mundial de la Xina del 2019. Andrew Albicy, Jaka Blazic i Przemek Karnowski (amb 24 anys recent complerts) hi figuren, respectivament.

TALL A L'N-145

Atrapats una estona a La Seu

El dia d’ahir del Bàsquet Club MoraBanc Andorra va ser llarg i complicat. A les vuit del matí hora de Turquia (dues hores menys al Principat) va començar una jornada que es va allargar fins ben entrada la nit, arran del tall a la carretera N-145. Ben entrada la tarda, l’expedició tricolor va aterrar a l’aeroport del Prat i posteriorment va enfilar cap a la zona d’autobusos per tornar al país. Durant el trajecte van topar amb algunes complicacions per la vaga general celebrada a Catalunya, però el major problema el van tenir quan van arribar a la rotonda de desviacions de la Seu d’Urgell. Van romandre aturats durant una estona i membres del club van decidir parlar amb integrants del Comitè de Defensa de la República de l’Alt Urgell.

Els responsables no van obtenir una resposta gaire clara, ja que no tenien dins dels seus esquemes un autocar ple de jugadors professionals.

En qualsevol cas, finalment els van permetre arrencar i així poder tornar a casa.

tracking