Automobilisme sobre gel

L'Andros vol tornar

Max Mamers veu amb bons ulls la continuïtat del trofeu al circuit però demana més implicació del país per estar al costat de l’Automòbil Club

L'Andros vol tornarS. C. L.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

“Aquesta edició del Trofeu Andros a Andorra està sent molt maca, com la de l’any passat i l’altre. La cursa d’Andorra és la més maca.” Aquesta declaració de principis correspon a Max Mamers, el promotor del campionat d’automobilisme sobre gel més important d’Europa i que ahir tornava al circuit d’Andorra Pas de la Casa per 22a vegada. Mamers, que va dinar amb el president de l’Automòbil Club, Enric Pujal, per parlar, entre d’altres coses, de la continuïtat de la prova al Principat, que no està garantida, va mostrar al Diari la seva bona predisposició per tornar a visitar el circuit del cap del port. “Hem d’intentar arribar a un acord per a l’any vinent. Nosaltres estem preparats, l’Automòbil Club, també, però potser cal que tothom comprengui al país que aquesta és una prova internacional molt important, amb molta televisió a França, i que és una formidable promoció per a Andorra. Cal que la gent ho entengui”, deia Mamers, demanant més suport perquè l’ACA pugui seguir organitzant el trofeu. I és que, com ja va explicar el secretari general Toni Sasplugas en la presentació de la prova, portar l’Andros al país és deficitari per a l’entitat –es calcula un dèficit d’uns 30.000 euros, més el cost dels dies que no pot disposar del circuit per a altres activitats–.

L’Automòbil Club, clar

Enric Pujal va indicar que la intenció de l’ACA és continuar organitzant l’Andros si rep suport dels patrocinadors (enguany Crèdit Andorrà, Andorra Turisme i Grup Hiper Pas). En aquest sentit, apuntava que “nosaltres, com ja vam dir, volem anar any a any perquè per a l’ACA l’Andros és una càrrega, tant en l’àmbit organitzatiu, com de persones implicades, com en l’àmbit econòmic. És una càrrega dura i necessitem l’ajuda de col·laboradors, de tots els àmbits, i també institucionals. Nosaltres no podem signar res que no sigui any a any perquè no sabem si tindrem els recursos necessaris per poder-lo organitzar i així li ho he explicat al Max”. Ara per ara la continuïtat per al 2017 “no està garantida” però l’aposta de l’Automòbil Club passa per aconseguir prou suport per mantenir la prova.

Canvi radical

Al marge del futur a Andorra, Mamers va avançar ahir que a l’Andros, tal com s’entén ara, li queden dues edicions. “Aquesta és la 28a, sabem el que farem a la 29a i a la trentena, en què volem muntar un espectacle molt important a l’Estadi de França. Després volem fer alguns canvis. És normal que una prova com aquesta, amb 30 anys, tingui una evolució. El París Dakar, per exemple, ha marxat cap a Amèrica del Sud. Penso que el futur, si els constructors estan amb nosaltres, són els cotxes elèctrics, de quatre rodes motrius. Sóc optimista”. La idea passaria per un calendari més curt, on hi podria tenir cabuda Andor­ra. “Per mi no hi hauria cap problema”, va assegurar.

BENJAMIN RIVIÈRE S'ADJUDICA LA PRIMERA JORNADA DE LA MÀNEGA ANDORRANA

Benjamin Rivière (Mini Countryman) va ser el vencedor en la categoria Elit Pro de la primera jornada del Trofeu Andros al circuit d’Andorra Pas de la Casa. Rivière va sumar 66 punts, 9 més que el segon classificat, l’expilot de Fórmula 1 Olivier Panis (Audi A1 Quattro), i 10 més que el tercer al podi, Jean-Baptiste Dubourg (Renault Clio 3). Jean-Philippe Dayraut (BMW M2), que arribava líder a la prova andorrana després de la primera etapa a Val Thorens, es va haver de conformar amb la cinquena posició, amb 49 punts, sent superat també per Franck Lagorce (Mazda 3).

En la categoria elit la victòria se la va adjudicar Jacques Wolff (Mazda), amb un total de 58 punts, amb 5 d’avantatge respecte del BMW d’Eddy Benezet. Nathanël Burton va ocupar la tercera posició, amb 52 punts.

El Trofeu Andros viurà avui la segona jornada al circuit del Pas –independent quant a resultats– en totes les categories (Elit Pro, Elit, Andros elèctric i AMV Cup). Igual que ahir, la competició es desenvoluparà en horari de tarda-nit, amb la gran superfinal Elit Pro a tres quarts de deu. Avui entraran en acció els tres representants andorrans a la prova, en la categoria de motos, Xavi España i Àlex Antor, que són repetidors després de competir l’any passat, i Daniel Fontanet, el debutant. La final de les motos està programada per a dos quarts de nou, mentre que la superfinal arribarà a les 21.45 hores.

tracking