Raids

Segon repte al Dakar

Andreu Cachafeiro, amb el català Guifré Pujol, participarà en la propera edició del raid sud-americà amb un bugui Yamaha

Segon repte al DakarA. C.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Andreu Cachafeiro tindrà una segona oportunitat per complir un dels seus somnis en el món del motor: finalitzar el Ral·li Dakar. El pilot andorrà va viure una primera experiència l’any 2012, sense èxit, i cinc anys més tard repetirà participació al costat del català Guifré Pujol, amb qui habitualment pren part en el Campionat d’Espanya de ral·lis tot terreny. Cachafeiro serà un dels tres integrants de l’equip gironí Yamaha Trivimon i competirà amb un bugui YZR 1.000 R, que ja ha debutat amb bones prestacions a la passada Baja Aragón, amb una segona posició en la categoria T3 –24è de la general– a càrrec de Joan Font. El pilot de Vic serà un dels membres del Yamaha Trivimon, juntament amb el gironí Santi Navarro i Andreu Cachafeiro. L’andorrà ha fet efectiva ja la preinscripció per al Dakar, que l’any vinent aixecarà el teló el 2 de gener des d’Asunción, la capital del Paraguai, país que debuta a la prova. El ral·li s’allargarà fins al dia 14, amb final a Buenos Aires (Argentina) després de passar també per Bolívia.

“Afronto el Dakar amb la il·lusió de tornar-hi a participar i d’acabar-lo aquesta vegada. El bugui Yamaha està homologat ja per la FIA i els companys fa temps que l’evolucionen”, va explicar ahir Cachafeiro al Diari. L’YZR 1.000 és un cotxe amb tracció a les quatre rodes i competeix dins la categoria T3. Porta un motor de tres cilindres de quatre temps i compta amb una potència de 115 cavalls, amb un pes que ronda els 950 quilos.

L’anterior participació d’Andreu Cachafeiro al Dakar, com a integrant del Polaris Dakar Team, amb el català Jaume Gramona de copilot i Isidre Loan de company d’equip, es va saldar amb decepció. I és que el bugui el va deixar fora de competició per una avaria elèctrica en la segona etapa, circumstància que el va obligar a passar la nit al ras i tot per no arribar a temps per un quart d’hora a la sortida l’endemà des de San Juan, a l’Argentina. Isidre Loan també es va haver de retirar a la quarta etapa pel trencament d’una peça del bugui.

Andreu Cachafeiro i Guifré Pujol afrontaran el Dakar amb l’experiència de participar enguany al Campionat d’Espanya de ral·lis tot terreny, en què han guanyat en la seva categoria dues de les quatre curses en les quals han competit, amb dos tercers llocs a la classificació escratx al Lleida Pirineus i al Mar de Olivos. En les altres dues proves no va poder acabar per avaria. La propera cita de l’Espanyol serà a Guadalajara (30 setembre-1 octubre) i al tàndem Cachafeiro-Pujol encara li restaran les 12 Hores de resistència de Serón (14 i 15 d’octubre) i el Ral·li tot terreny de Conca, el 12 i 13 de novembre. “Devem estar entre els tres primers de la nostra categoria, però encara queda gairebé mig campionat”, apunta el pilot. El repte important arribarà al gener, a l’Amèrica del sud.

ESPAÑA FA EFECTIVA LA PREINSCRIPCIÓ I NO REPETIRÀ AMB LA SUZUKI

Cristian España ha rebut el vistiplau de l’organització del Dakar per prendre la sortida per segon any consecutiu a la prova sud-americana. España ha fet efectiva la preinscripció –per a les motos i quads s’acabava el 15 de juliol– i aquest mes farà el segon pagament. El pilot, que recentment ha participat a Bèlgica en una prova de resistència amb el seu germà Xavi España i Joan Verdú, no sortirà des d’Asunción (Paraguai) amb la Suzuki de l’any passat, sinó que estudia dues opcions per repetir experiència dakariana. L’any passat, al debut a la prova, España va haver d’abandonar el somni d’arribar a Buenos Aires en trencar el motor de la Suzuki en la desena etapa, a tres per al final. L’andorrà va haver de dormir al desert tot esperant que uns aficionats l’ajudessin en el trasllat. L’any vinent España, més preparat, confia anar amb millor material i no haver de patir tant a les etapes.

tracking