x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Paul Deep

“El ral·li Andorra-Mònaco pretén unir diversió i una bona causa”

El resident britànic, que va escollir el Principat per venir a viure fa poc més d’un any, impulsa una trobada de cotxes d’alta gamma i destinarà 10.000 euros de la recaptació a la Creu Roja
Paul Deep amb el cotxe amb el qual participarà al ral·li a final de juliol.

“El ral·li Andorra-Mònaco pretén unir diversió i una bona causa”

Paul Deep amb el cotxe amb el qual participarà al ral·li a final de juliol.

G.C.
Actualitzada 03/04/2021 a les 06:32
Paul Deep, nascut prop de Birmin­gham, va arribar a Andorra el desembre del 2019 perquè buscava un lloc preciós, no gaire lluny del Regne Unit, amb unes condicions fiscals atractives i un entorn segur i saludable. No hi ha tantes opcions amb aquestes característiques i està encantat d’haver vingut a viure aquí amb la seva família. Té previst obrir un restaurant indi amb el seu pare i ara llança l’Andorra Supercar Rally, per a cotxes d’alta gamma, que cobrirà el trajecte Andorra-Mònaco. La cita és del 22 al 25 de juliol i tothom hi està convidat, però queden poques places. Els 10.000 euros de la recaptació es donaran íntegrament a la Creu Roja. La iniciativa demostra que el país no tan sols atrau jubilats, esportistes famosos i youtubers, sinó també homes de negoci més joves que venen no només amb les seves famílies, empreses –moltes vegades tecnològiques– i idees, sinó també ara amb projectes lúdics que permeten cada vegada més posicionar Andorra al mapa. Aquesta nova generació de residents, que siguin digital nomads o entrepreneur nomads, descobreixen Andorra gairebé de casualitat –ja que mai s’ha promogut de forma activa i massiva en països tan llunyans com ara l’Índia, Moldàvia, el Canadà, els EUA...–, es muden aquí per després, a través de xarxes socials, de les seves empreses i dels seus projectes, donar a conèixer millor el Principat.

Per què va triar Andorra per viure-hi?
Volia un lloc tranquil i segur, al cor d’Europa i, si fos possible, en un entorn preciós. Per descomptat, havia investigat una mica i la competitivitat fiscal va ser molt convincent. Òbviament un 10% és una opció atractiva. Volíem mantenir una sensació europea i ens va agradar el que el país ens podia oferir. Va ser el 2019, fa poc temps que hi som.


Quin negoci tenien abans?

L’empresa original que el meu pare havia creat el 1972 era East End Foods, que operava a l’Índia i al Regne Unit. Una empresa familiar que va arribar a donar feina a unes 420 persones fins al 2019, quan vam vendre la nostra part.

Com els va sorgir la idea del ral·li?
Soc un fanàtic dels cotxes i sempre havia tingut el somni de comprar-ne un de gamma alta. Ferrari va ser el meu referent. Quan vam vendre l’empresa, per fi vaig poder complir el meu somni: un Testarossa. Potser perquè em va arribar la crisi dels 50 vaig decidir comprar un altre parell de cotxes per afegir-los a la meva col·lecció. Sempre havia volgut fer la Gumball 3.000, que té un cost elevat, de 80.000 dòlars americans. Els ral·lis sempre m’han fascinat i em vaig plantejar organitzar-ne un d’interessant a un preu molt més assequible, que permetés a la gent del país visitar llocs magnífics, relativament propers, en aquest any tan difícil per a tots!


Cal un cotxe determinat o alguna marca concreta per participar-hi?

No, va més enllà de la marca. Es tracta de la potència i, per tant, els cotxes han de tenir un alt rendiment. Ara bé, més que el vehicle en si el que es valora és l’amor pels cotxes i voler compartir una experiència única amb nous amics.

Quants cavalls de potència?
No n’hi ha un mínim, no ha de ser de 400 cavalls, no ha de ser ni un Bugatti ni un Lamborghini. El més important és ser un apassionat dels cotxes de carreres o d’alt rendiment. Gaudirem del viatge junts, independentment del cotxe. És un esdeveniment social, la qual cosa és gairebé tan important com els cotxes. Tot­hom hi és benvingut.


Quants vehicles formaran el comboi?
Entre 15 i 20. No volem un nombre de cotxes excessiu perquè aquest és el nostre primer ral·li i estic segur que aprendrem molt. Fins i tot uns 20 cotxes serà un bon nombre per començar.

Qui ha estat el més partidari de la iniciativa?
L’Edgar Correia i el Vadym Vitiukov, d’Ucraïna, que també són residents i m’han ajudat des del punt de vista operatiu.

Per què la Creu Roja?
Perquè ho necessita ara més que mai. El sofriment en el nostre món desenvolupat és un tema que m’afligeix i donarem anticipadament 5.000 euros a la Creu Roja. La resta quan tanquem les participacions; l’objectiu és lliurar almenys 10.000 euros. Si us inscriviu abans del 15 d’abril, el cost és de 2.950 euros amb una tarifa reduïda de 1.950 euros per al cònjuge o copilot. Un percentatge d’aquest preu es dedicarà a aquesta organització, que està fent molt bona feina.

Què farà aquest ral·li especial?
Viatjar per tres països en tres dies, recórrer tres cultures i visitar llocs preciosos ja que passarem per la Provença, on ens aturarem al Chateau Mazan a la nit i soparem al seu restaurant amb una estrella Michelin, després de visitar l’impressionant Celler Le Chêne Bleu per finalment arribar a Mònaco. Vaig escollir aquestes dates perquè el 23 de juliol hi ha el Ball de la Creu Roja, un esdeveniment establert, fa molts anys, per la princesa Grace i el príncep Rainier. Em sembla bonic que el ral·li que col·labora amb la Creu Roja arribi en aquesta data. El meu objectiu és que arribi a ser una cita estival anual que pretén unir diversió i una bona causa.
Etiquetes
Veure’n més
23
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts