x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Patrick Pérez

“Hem recuperat l'orgull de pertinença a l'Automòbil Club”

L’entitat, de la qual l’actual junta directiva deixarà al març el mandat, també s’ha hagut d’adaptar a les exigències de la pandèmia, però ha aconseguit mantenir el nivell de serveis
El membre de la junta directa de l'ACA Patrick Pérez, a la seu del club.

“Hem recuperat l'orgull de pertinença a l'Automòbil Club”

El membre de la junta directa de l'ACA Patrick Pérez, a la seu del club.

Fernando Galindo
Actualitzada 03/02/2021 a les 09:06
Des de la seva creació, el 1954, l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) ha tingut la vocació d’estar al costat del soci. En els darrers anys aquesta cultura del servei ha estat especialment intensa, fruit de la feina de l’equip professional de l’entitat i del consell directiu, que el proper mes de març acaba el seu mandat. L’empresari Patrick Pérez ens explica com ha impactat la pandèmia en el club.

Quin ha estat o està sent l’impacte de la Covid a l’Automòbil Club?
Hem intentat mantenir els serveis que prestem als associats tot protegint l’equip humà del club. Des de l’inici de l’emergència sanitària hem aplicat un pla de contingència que continua vigent. La pandèmia ens ha fet adaptar els horaris i les mesures de seguretat per a l’atenció presencial, i evidentment hem incrementat l’atenció telefònica i telemàtica. Ens hem organitzat en dos equips per si es produïa algun positiu en Covid. Tot i les dificultats de treballar en un clima d’incertesa com el que està generant la pandèmia, hem continuat endavant. El 2020 hem crescut amb més de mil socis nous.


L’activitat no s’ha aturat, doncs...

De cap manera. Durant la primera onada a Europa el club va proporcionar via web informació actualitzada setmanalment sobre la mobilitat entre països, a través de la xarxa de clubs europeus que formem la regió I de la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA). Són moltes les persones que han pogut programar els seus desplaçaments a través de la informació de què disposa el club. Durant els mesos de confinament, la FIA ha organitzat sessions de treball online perquè els clubs poguéssim intercanviar millors pràctiques de gestió de la pandèmia i ajudar a vetllar per la seguretat.

Vocació de servei públic?
En tant que entitat compromesa amb Andorra, la nostra missió també passa per contribuir a fer un país millor. En temps de crisi les persones necessitem seguretat. I aquest és el missatge que hem volgut transmetre als nostres socis: l’Automòbil Club et fa costat. Coincidint amb la crisi sanitària hem consolidat la nostra jove corredoria d’assegurances, i fins i tot hem gestionat algun producte ad hoc per fer front a l’emergència sanitària. L’assistència en viatge, particularment la sanitària urgent, ha fet possible que més d’un soci hagi pogut passar una mica millor algunes situacions compromeses.


I com es fa això d’assistir andorrans fora del país?

Les companyies d’assegurances ens fan confiança per oferir els seus productes als nostres socis i nosaltres, com a club, mirem de cercar el millor per a cadascun d’ells. Tot i això, el nostre partner principal és sens dubte el RACC, amb qui gestionem la major part de les assistències en carretera. També tenim una molt bona relació amb els nostres proveïdors i col·laboradors. M’atreviria a dir que tenim una xarxa envejable. A tall d’exemple, l’ACA té relació comercial amb més de 300 empreses andorranes.

Empreses del sector...
La majoria, sí. Li posaré un exemple de bona relació amb les empreses del país, i sobretot de la nostra vocació de servei: el club, a més de ser responsable de la producció de matrícules, s’ocupa de la seva distribució. Tenim un servei d’entrega de plaques a domicili als concessionaris d’automòbils adherits a l’AIVA, de manera que poden lliurar els vehicles als seus clients amb més celeritat. Per cert, deixi’m dir-li que malauradament aquest any aquesta activitat ha baixat un 20% respecte al 2019 a causa de la pandèmia.


Quina lliçó en treu de la pandèmia?
En clau de club, hem entrat de ple en el món digital. Potser de moment la digitalització no sigui gaire visible, però hem millorat força la gestió de la informació de la nostra massa social gràcies a una bona eina de gestió de dades. Quan un col·laborador despenja el telèfon a un soci sap, al moment, qui és. El club continuarà desenvolupant-se des d’un punt de vista tecnològic, especialment per donar el millor servei possible en els temps que corren.

I el futur, per on passa?
L’Automòbil Club ha de ser proper als socis. Els últims anys hem aconseguit que tornin a sentir orgull de pertànyer a aquesta entitat. Cada associat és únic i mereix un tracte personalitzat. Podem ser més reactius, buscant conèixer millor les expectatives dels membres. Trobarem les eines per aconseguir aquest objectiu. També s’han de seguir desenvolupant nous serveis i experiències que donin resposta a les expectatives de la veritable raó de ser del club, és a dir, dels socis.
Etiquetes
7
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts