x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Alfonso Torreño

“Ja havíem notat moviments per anar programant altres destins”

Remarca que el trencament de Grandvalira comportava la pèrdua segura de clients i estima que l’adhesió d’Arcalís al domini no té per què suposar la desaparició de Vallnord
Alfonso Torreño destaca que s'ha aturat la fuga de clients.

“Ja havíem notat moviments per anar programant altres destins”

Alfonso Torreño destaca que s'ha aturat la fuga de clients.

Fernando Galindo
Actualitzada 06/11/2018 a les 08:19
Considera que la solució per a Grandvalira s’ha accelerat perquè els socis han estat “generosos” en plantejar “no els problemes del passat, sinó tot el que podien fer per al futur”, i assegura que per a totes les empreses que formen el domini conjunt “no era una situació còmoda per a ningú”, segons comenta en una entrevista a la ràdio del Diari.

En què s’ha notat el tancament de l’acord per a la continuïtat?
Per una banda en la il·lusió que ha tornat a crear en l’equip. En una setmana el nombre de projectes d’idees, que fins ara no ho fèiem perquè no estàvem en fase de construir més marca, han començat a sortir. Per una altra banda, hem notat suport des de fora i una il·lusió, ja no únicament a Grandvalira, sinó a tot Andorra i tot el que és la touroperació. He estat a Londres, que teníem una fira d’esquí, i d’anar amb una idea d’explicar un trencament a explicar que continuàvem i amb un projecte reforçat, el canvi de xip pràcticament a tots els touroperadors ha estat immediat. I era una mica l’objectiu d’aquesta notícia, reforçar el treball que s’estava fent amb la touroperació internacional sobretot, que són els que més estàvem patint per la dissolució.


La resposta dels mercats és per a aquesta temporada?

Aquesta temporada encara teníem producte Grandvalira, independentment que s’hagués dissolt o no, però sí que és cert que molts touroperadors internacionals que havien apostat molt per Andorra estaven començant a mirar alternatives perquè un domini com Grandvalira és el que feia atractiva la destinació Andor­ra. Havíem notat ja alguns moviments per anar programant altres destinacions, inclús de la península ibèrica, i hem aturat una mica aquesta recerca i crec que aquesta temporada també ho acabarem notant.

Es notarà un petit impuls?
Crec que sí. Aquesta no era una temporada que perillés el mercat internacional, ni molt menys, era més un problema de futur, però tot i així la tranquil·litat que dona poder dir podem continuar apostant per Andorra i per Grandvalira crec que tornarà a donar aquesta credibilitat de destinació i aquesta idea de portar clients cap a altres destinacions crec que s’aturarà. De fet, la setmana abans de donar la notícia havíem rebut algunes cartes de touroperadors importants, sobretot britànics, demanant sí o sí la continuïtat i si no que començarien a planificar i a canviar una miqueta el que és l’aposta per Andorra com a destinació de neu.


Va pesar en la decisió dels socis que els ‘touroperadors’ buscaven alternatives i es perdria aquesta clientela?

Crec que sí. Des del punt de vista més empresarial, més comercial, tothom tenia clar que el projecte Grandvalira era el millor per continuar a data d’avui. El que passa és que hi havia altres raons i decisions que feien complicat la continuïtat des del punt de vista dels socis, però quan hem posat sempre els números damunt la taula tothom s’ha adonat que el canvi ens portava a un terreny una miqueta desconegut i on fins ara tot era un model d’èxit havien de crear alguna cosa nova i crec que això generava molta incertesa i sobretot a nivell de números hi havia un període de 3, 4 o 5 anys que haurien estat complicats.

En la venda de forfets en el test de la Fira s’ha notat l’efecte de la continuïtat?
Les xifres són bones, estem millor que l’any passat. La Fira ha anat bé i teníem la novetat de la incorporació d’Ordino, amb un suplement al producte Grandvalira, i la veritat és que ha tingut bona acollida. Al voltant d’un 25% dels clients han agafat aquesta opció, és únicament d’ara i extrapolar les xifres per a tota la temporada és complicat, però ja és una primera indicació que és un producte que s’ha valorat bé i que hi ha clients que esquiaven a Grandvalira i valoraven l’opció de poder ampliar les possibilitats d’esquí amb Ordino.


Què aporta Arcalís a Grandvalira, perquè el client s’ha de desplaçar a l’altra vall?
És el que ara hem d’acabar d’estudiar, però per als clients de forfet de temporada que esquien una mitjana d’uns 20 dies, la possibilitat de poder esquiar també a Ordino els dona una altra alternativa. Estem parlant d’una estació que valora molt l’esquí de forapista, l’esquí més salvatge, més alpí per dir-ho d’una altra manera, i crec que en aquest sentit obre una altra via, una altra opció per a aquest client que és fidel i molt esquiador. Per a la resta de clients i de productes ara ho hem d’estudiar. El que estem mirant ara també amb l’equip d’Ordino és com podem construir, com poder sumar, no es tracta de crear productes per crear-los, hem d’intentar que els productes que volem crear aportin valor tant a Grandvalira com a Ordino, i tenim tot un any ara per anar a poc a poc implementant aquesta col·laboració i veure cap on anem cap a futur. Hem d’estudiar bé els productes que podem oferir, tant a la touroperació com al client directe.

Que els clients d’Arcalís vagin a Grandvalira és complicat perquè està a Vallnord?
Per això dic que aquesta temporada és una miqueta complicat perquè Arcalís pertany a Vallnord, té els seus acords i el màxim accionariat d’Arcalís ara és Saetde que és Grandvalira, i per això hem de fer productes que no perjudiquin, al contrari, que vagin sumant a les alternatives que hi ha ara mateix al mercat.

És possible la convivència d’Arcalís a Vallnord i Grandvalira?
De moment haurà de ser així. Per a nosaltres el futur no passa tant per destruir coses que ja funcionen si no per poder donar valor. Que com ho farem? No tinc la clau ara mateix, però la proposta de Vallnord ha aportat a la destinació Andorra exactament igual que Grandvalira i ha tingut el seu públic i ha fet una marca molt potent. Poder conviure les dues amb Ordino al mig, per què no? Crec que podria donar-se el cas si som capaços de treballar amb productes que aportin a ambdues bandes i sumin a la destinació global d’Andorra. Després les relacions dins de Vallnord i les tensions que pugui generar doncs poder tenir clients del competidor natural a Andorra, aquí ja no hi puc entrar, és una decisió més de Vallnord, però des de Nevasa el nostre esperit és col·laborar al màxim, i el que m’agradaria és que signifiqués que tots podem créixer.

No creu que tingui que suposar la desaparició de Vallnord?
En principi, no tindria per què ser així, però aquestes coses són de vegades més compli- cades.

Es treballa des de Grandvalira en la Copa del Món que semblava que era cosa d’Ensisa?
Crec que serà un projecte de Grandvalira. L’equip de Nevasa estava donant un cop de mà, però també estaven una mica marcats pels propis objectius d’Ensisa, que òbviament era el seu esdeveniment i sense un paraigua com Grandvalira li interessava potser més fer-lo seu que no pas compartir-lo amb una marca que estava destinada a desaparèixer però tots teníem clar que l’interessant era poder apostar per Grandvalira i en aquest sentit el propi equip d’Ensisa ha estat el primer que ha dit anem a fer marca i a continuar fent destinació.

Quines són les expectatives per a la temporada que està a punt de començar, canvien amb l’acord per evitar la ruptura?
Ens havíem plantejat un objectiu de creixement del 2-2,5 per cent, i no és que canviï el panorama. El touroperador tenia feta la reserva, i el que dona és tranquil·litat i que el risc de fuga de clients no es doni.
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts