Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Maria Pilar Díez

“L'escola ha fet en pocs anys un salt important en la inclusió”

Díez destaca l'evolució del centre especialitzat, amb una diversificació de l’oferta de serveis, i apunta que el canvi a fundació donarà un impuls per afrontar nous projectes
Díez va defensar el canvi a fundació per millorar la gestió del centre.

“L'escola ha fet en pocs anys un salt important en la inclusió”

Díez va defensar el canvi a fundació per millorar la gestió del centre.

EENSM
Actualitzada 22/05/2018 a les 07:15
Maria Pilar Díez presideix la junta rectora de l’escola especialitzada Nostra Se-nyora de Meritxell (Eensm), que vol impulsar el pas a fundació. L’assemblea extraordinària votarà aquesta proposta el pròxim 29 de maig, i perquè prosperi haurà de rebre l’aval de dues terceres parts dels socis que acudeixin a la reunió. Com a mínim hi hauran de participar la meitat dels associats o representants.

Proposen un canvi d’estatus jurídic. Per què ara?
Perquè la institució s’ha fet molt gran i vam decidir que s’havien de canviar els estatuts. Ha passat el temps, s’han anat modificant algunes coses però ha arribat el moment de canviar-los. Aquí ja no hi ha vint alumnes i quatre treballadors, ara ens situem en gairebé 700 persones, i això és moltíssim.

Quan es van adonar que necessitaven passar a fundació?
Mentre anàvem canviant els estatuts hi havia coses que no ens quadraven com a associació. Llavors vam demanar assessorament per fer més àgil i eficient la gestió i donar més seguretat a l’escola i ens van recomanar el pas cap a una fundació.

Quines diferències hi ha entre ser fundació i ser associació?
En una associació s’aproven o no les coses a partir d’una assemblea, tot allò que és important. En una escola tan gran fer una assemblea a l’any és complicat a l’hora de treballar. En canvi, en una fundació hi ha un patronat que és qui decideix com i què es fa a l’escola. A la futura fundació, entre el patronat i la direcció general, hi haurà una comissió d’usuaris, pares i les persones dels serveis.

En l’àmbit pràctic hi haurà algun canvi?
Seguirà tot exactament igual, els treballadors i l’escola, tant si arribem a ser fundació com si no. Hi haurà la possibilitat que l’AMPA es transformi en una associació d’usuaris, famílies i tutors. Per tant, estem donant una importància als usuaris que fins ara no tenien, perquè intervindran en el seu dia a dia.

Quina és la situació actual de l’escola?
L’escola es troba en un moment important de canvis. Hi ha hagut una evolució molt important, s’han activat molts projectes. S’ha crescut en serveis, en usuaris, i efectivament, ens trobem en una situació que fa necessari aquest salt.

Com s’explica aquest crei- xement?
Ha estat constant aquests dar­rers anys. Des de fa cinc anys veiem un creixement important del nombre d’usuaris. Això comporta que a nivell de la institució es busquin nous serveis per donar resposta a les persones que atenem, i per això s’han diversificat més serveis.

Quins altres canvis ha experimentat l’escola?
L’escola en pocs anys ha fet un salt important en la inclusió de totes les persones que estan ateses. Surten a fer dansa i teatre fora de l’escola, van a l’òpera, van a les festes majors… Serveis que en un moment donat es feien al centre ara es fan en espais de la comunitat.

Aquest setembre vindran una vintena de refugiats al país. Tenen perfilat algun dispositiu?
Estem a disposició i amb les portes obertes per rebre qui pugui necessitar ajuda de la nostra entitat. La previsió dependrà de la situació de les persones que arribin. Si els podem ajudar, aquí hi som. Andorra sempre ha sigut un país molt solidari i d’acollida.

Quins passos seguirà fent l’escola a partir d’ara?
La màquina no para. Per tant els projectes que tenim en curs continuaran. Aquesta nova situació encara ens encoratja per afrontar nous projectes i oferir nous serveis que puguin donar resposta a les necessitats de les persones que atenem, a través de donar una atenció adaptada i molt personalitzada. Aquests darrers anys ens estem formant en aquest sentit.

En què creieu que s’ha de posar l’accent?
Darrerament hem posat en marxa molts programes. D’aquí a poc engegarem un servei de càtering per donar feina a persones amb discapacitat. Entre aquest any i el vinent també obrirem una petita empresa a la comunitat amb els articles que s’elaboren als tallers d’ocupació.

Tenen pensada alguna celebració per als cinquanta anys?
Hi estem pensant. De moment hem d’arribar a ser fundació, després hem d’inaugurar l’Albó, que augmenta en setanta llits. Hem aixecat un pis i s’ha fet tota nova perquè era molt vella. Està previst que s’inauguri el mes d’octubre.
Etiquetes
  • #4 Romuald
    (28/05/18 23:35)

    Gatfer va dir..
    On adoctrinen? Als escolapis d'Os de Civis?  Al Centre recreatiu Tirant lo Blanc?  A la Fundacio Mossen Romuald? Au va, que ja som grandets per anar a remolc del carro dels fems! Peis!!

    Respondre
  • #3 Marie
    (25/05/18 22:23)

    Interessant el canvi.... però no he vist en aquest projecte una voluntat de millorar en l'educació i les possibilitats d'integració a la societat andorrana de les persones amb discapacitat, només parlen de qui manarà i com. Una llàstima, com sempre perden oportunitats...

    Respondre
  • #2 Gatfer
    (21/05/18 20:10)

    Almenys aqui no adoctrinem. Molt bona feina!

    Respondre
  • #1 Cavall de troya
    (21/05/18 10:18)

    El globalisme adquireix la seva màxima rellevància en el terreny de l'ensenyament, com no podia ser d'una altra manera, miro estupefacte i indignat com augmenta de manera alarmant el nombre de centres d'ensenyament privats de caràcter bilingüe, on gran part de l'educació s'imparteix en anglès, arraconant al Catalá.

    Respondre
4
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477