.

x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Editorial

Més control de la CASS

La pandèmai ens ha deixat com a efecte secundari una nova modalitat de visita que no agrada als pacients i tampoc a les asseguradores. Les visites telemàtiques són en alguns casos justificades, però majoritàriament no.
Actualitzada 27/06/2022 a les 06:04
La implantació del metge referent i de l’historial clínic van ser dos avenços per millorar l’atenció als pacients i organitzar millor el sistema sanitari. Un dels problemes importants de la CASS en la branca general és una despesa que encobreix abusos, però s’ha de dir de forma clara que no són exclusivament dels afiliats. Com totes les modificacions, el metge referent –i les derivacions als especialistes– i l’historial clínic han costat de digerir. Tots els canvis al principi no són ben acceptats, el ciutadà està acostumat a una manera de fer, però si són encertats de seguida hi ha un canvi d’opinió generalitzat. La figura del metge referent evita doblar o triplicar visites per conèixer diferents opinions. Qui tria un professional se suposa que diposita la seva confiança en l’experiència i els coneixements d’aquell metge, i si la malaltia ho requereix, el seu expedient serà analitzat per l’especialista específic. Els metges, per la seva banda, s’han queixat que l’historial clínic els carrega de molta feina burocràtica; no hi estan en contra però qüestionen el model adoptat. Malgrat això es tracta d’una eina vital per saber el perfil del pacient a tractar. La pandèmia va comportar –pràcticament va obligar– la instauració de l’anomenada visita telemàtica. Es tractava de descongestionar les consultes davant l’allau de casos i per evitar contagis. Va ser una manera de donar resposta amb tots els inconvenients que va comportar, però pel que sembla la visita telemàtica –que vol dir per telèfon– va venir per quedar-se. Les queixes es reprodueixen i no només pels pacients. Les asseguradores que cobreixen l’àmbit sanitari també noten un mal ús d’aquesta fórmula, en les visites telemàtiques que axiopluguen qualsevol demanda dels pacients (per exemple, actualitzar una recepta caducada) o en trucades innecessàries que es facturen com una visita presencial. Les companyies demanen més control a la CASS, que sembla bastant laxa en aquest tema. Al final qui pagarà aquest mal ús serà el pacient, que per a alguns són clients.
Etiquetes
  • #5 Marta
    (27/06/22 18:54)

    Totalment en desacord, la vía preferent el que fa és que molts metges no derivin quan Ho han de fer, així facturen més i en molts casos el pacient quan aconsegueix arribar a l especialista ja está fet caldo i s han fet un munt de proves innecessaries. Aquest sistema funciona a Espanya perquè els metges tenen un salari fixe.

    Respondre
  • #4 Jurament hipocratic
    (27/06/22 13:51)

    La CA$$ és una empresa que viu dels seus clients, els malalts, a causa d'una gestió nefasta ara només queda estrènyer els seus clients, els malalts.

    Respondre
  • #3 El Club
    (27/06/22 12:53)

    Algú pot investigar que passa a la CASS? va dir..
    Doncs que no hi ha un duro, i actuen amb connivència amb els poders fàctics.
    La CASS és una mentida i una estafa!.

    Respondre
  • #2 Algú pot investigar que passa a la CASS?
    (27/06/22 12:09)

    Estan donant altes laborals a gent amb patologies, transtorns i malalties, vulnerant els drets dels treballadors.

    Respondre
  • #1 Pepi
    (27/06/22 09:20)

    El que s'ha de fer, es controlar mes a les persones que li doneu pençions, perque per treballar van coixes pero corren en curses etc..mes controls si us plau, perque son diners de tots els que treballem....

    Respondre
5
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts