x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Editorial

Acceptació del 'nou' bus

La rebaixa de tarifes del bus, finançada amb el fons verd, no tan sols ha permès als usuaris del transport públic gaudir de preus mes assequibles, sinó que s’ha traduït en l’increment dels viatges realitzats el mes de setembre
Actualitzada 08/10/2021 a les 06:07
El trànsit torna a figurar en el Top 5 de les preocupacions de la població. L’Observatori semestral del Centre de Recerca i Estudis Sociològics (CRES) constata com, tot i el canvi de prioritats que ha suposat la Covid, el neguit creix de nou. Les principals vies de comunicació a les hores punta se saturen, problemes que creixen exponencialment a les portes de ponts com el del Pilar que comença avui i que ha obligat a dissenyar un dispositiu especial. En aquest context, pren més sentit que mai l’aposta del Govern d’afavorir l’ús del transport públic. Una de les dificultats importants era la informació deficient sobre els horaris i trajectes, mancança que s’ha resolt parcialment amb la posada en marxa de l’aplicació per a dispositius mòbils Mou_T_B, que avisa en temps real del pròxim bus, de les parades més properes i que permet l’adquisició de bitllets o abonaments. La principal barrera, no obstant això, se situava en el preu, clarament dissuasiu per a tots aquells que tenien la possibilitat d’un mitjà alternatiu. La posada en marxa de l’anomenat fons verd, que haurà de servir per compensar els concessionaris de les diferents línies, ha permès una rebaixa notable de les tarifes del clípol. Les xifres del primer mes de funcionament ja evidencien l’acceptació dels usuaris que, majoritàriament, s’han acollit a l’abonament mensual de trenta euros. També s’ha produït un increment del nombre de viatges, la dada més rellevant des del punt de vista del trànsit i de les emissions. De mantenir-se el creixement sostingut dels passatgers serà imprescindible el reforç de les línies, fet que també es traduirà en una major aportació pública. L’aposta del Govern s’ha vist reforçada per l’esforç dels comuns per connectar els nuclis de població de cada parròquia amb transport regular o a la demanda. A més de garantir la connectivitat interna a preus més assequibles, aquest esforç del Govern, associat a l’increment de la fiscalitat sobre els carburants, només pren tot el seu sentit si s’aconsegueix treure vehicles de la carretera.
Etiquetes
  • #3 luis
    (08/10/21 12:54)

    Más frecuencias y más extensión de horarios. Habría que apostar por tranvías eléctricos como en Barcelona y Zaragoza. Funcionan de maravilla.

    Respondre
  • #2 Alfred
    (08/10/21 11:22)

    Sembla que hem arribat al cap del carrer: la solució és treure vehicles de la carretera. Metodologia de treball: o no es treuen dels aparcaments o es prohibeix la seva venda. Conseqüència: no circulen vehicles, no tenim embussos ni contaminació i l'economia s'esfonsa. Ho hem viscut durant el confinament i ha quedat clar que no funciona. Solució: s'ha d'impedir la circulació de vehicles de forma sel.lectiva. Quins? Els dels turistes segur que no; aleshores els dels residents que haurien de teletreballar. La nova normalitat demostra que teletreballar limita la vida social i pot afectar la salut mental. En la crua normalitat la majoria de treballadors han d'anar a aixecar el pais in situ ja que no poden fer-ho amb un ordinador. El que segur sobra és tanta matèria gris inventant la sopa d'all.

    Respondre
  • #1 Cassamanyenc
    (08/10/21 07:27)

    Ha estat una molt bona iniciativa,ara mancaria incrementar la freqüència si realment es vol potenciar el transport públic i treue cotxes de la carretera.Les cues són tremendes i això que no hi ha turistes.

    Respondre
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts