x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Editorial

Col·laboració aèria

A passos molt més lents del que el Govern desitjaria, l’aeroport Andorra-la Seu d’Urgell va cremant etapes. Si la visita del vicepresident català va crear dubtes sobre els controls fronterers, van ser aclarits per Espanya
Actualitzada 24/09/2021 a les 06:18
La visita del vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró, va servir per visualitzar l’aposta de l’administració catalana per l’aeroport Andorra-la Seu d’Urgell i la necessitat de continuar la col·laboració amb Andorra en una infraestructura clau per desenclavar el Pirineu. El número dos del govern català es va reunir amb el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, amb els vols regulars, que s’iniciaran aquest mateix hivern amb la línia a Madrid, com un dels primers temes a tractar. Un tercer govern –l’espanyol– també té un paper determinant en el funcionament d’aquesta infraestructura aèria. Ahir mateix Espanya, a través del seu ambaixador a Andorra, Àngel Ros, va dissipar els dubtes al voltant del control fronterer i duaner dels passatgers originaris de territoris de l’espai Schengen garantint la presència dels agents de la policia i la guàrdia civil quan siguin requerits. La col·laboració entre les tres administracions és fonamental per a l’enlairament de l’aeroport. La història recent de l’aeroport, que arrenca amb la represa d’activitat el 2014, està estretament lligada a les dificultats d’entesa entre Madrid i Barcelona amb Andorra, que en tot moment hi ha apostat amb fermesa tot i l’aparició de projectes irrealitzables com l’aeroport de Grau Roig, com a testimoni d’excepció. L’episodi més rocambolesc va girar al voltant de l’autorització del sistema GPS per a les aproximacions instrumentals en condicions de mala visibilitat, un requisit que va trigar anys a tancar-se i vital per permetre incrementar l’activitat. Un altra inversió necessària, en aquest cas per als vols nocturns, és l’abalisament de la pista, una il·luminació pressupostada en uns 800.000 euros i que la Generalitat licitarà el mes vinent amb l’objectiu de tenir-la enllestida abans de l’estiu. En espera que es materialitzi l’interès d’alguna companyia per explotar els vols regulars, el futur de l’aeroport passa pel treball conjunt de les tres administracions per impusar-lo, atesa la importància d’una connexió aèria per al territori.
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts