x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Editorial

Torna l'infern de les cues?

Fa anys que sortosament el trànsit va deixar de ser la màxima preocupació. No només per la millora evident, sinó també perquè temes com l’habitatge, la precarietat laboral o la pandèmia han ocupat aquest podi.
Actualitzada 12/09/2021 a les 06:14
Excepte en dies puntuals per l’arribada de turistes, la via pública al centre d’Andorra la Vella i d’Escaldes-Engordany s’està convertint en un malson per als conductors. Comença a recordar la dècada dels 90 quan l’excepció era rodar sense retencions i el trànsit era la clàssica màxima preocupació dels ciutadans a les enquestes que exposava el CRES. Doncs el país es dirigeix cap a aquest camí, i amb marxa ràpida. Cada vegada són més les queixes dels conductors que cada dia han de patir autèntics calvaris per arribar als seus llocs de feina, a casa o altres localitzacions per compromisos diversos. Anar en cotxe és quasi impossible, viure al centre és un luxe a l’abast de butxaques adinerades i el transport públic encara no té atractiu suficient i durant la major part del dia els autobusos circulen amb poc passatge. El debat se centra en l’aeroport, els helicòpters o el tren, i ens estem oblidant del més quotidià, del dia a dia. No és fàcil assenyalar un motiu per justificar els caòtics moments que es viuen en alguns carrers. D’una banda, falta comunicació entre els comuns per evitar decisions contradictòries. Ningú no pot estar en contra que es guanyi espai públic per als vianants, tot el contrari, ni tampoc a forçar a deixar el cotxe i fer servir el transport públic sempre que aquest funcioni i estigui adaptat a les necessitats de la població. L’abonament mensual de 30 euros és sens dubte un gran pas per guanyar usuaris, però s’ha de tenir en compte que un país en què la restauració i l’hoteleria tenen un pes important probablement caldria un petit esforç per ampliar els horaris i adaptar-los a aquests treballadors que comencen aviat o acaben tard. També s’han destruït zones blaves i aparcaments exteriors, el que fa als conductors donar voltes i entorpir la circulació. Les motos també tenen menys espais per aparcar i hi ha una major vigilància per a qui ho fa sobre la vorera. I, lògicament, la gent s’ha vist desplaçada a les parròquies amb habitatges més assequibles. Que ho preguntin als massanencs, per exemple.
Etiquetes
  • #8 Joc
    (12/09/21 17:01)

    I a sobre al nou Codi de la Recaptació posen pals a les rodes a sistemes de mobilitat personals i nets com els patinets elèctrics. Doncs a seguir amb el cotxe diesel, que la taxa verda i els parkings no es paguen sols.

    Respondre
  • #7 Ricard
    (12/09/21 10:43)

    El problema del trànsit a les nostres valls ja té algunes dècades d'antiguitat i no ens hauria de sorprendre que salti als mitjans de comunicació periòdicament. Si fem l'anàlisi de la situació actual ens trobem amb una problemàtica multicapa on s'entrecreuen diferents aspectes que de forma intencionada pot ser interessa no desvincular. A l'època dels embussos de finals del segle XX l'afectació a la salut pública i al medi ambient ja existien i ni tan sols es plantejaven. Aleshores es tractava únicament d'un problema de mobilitat que les futures infrastructures ja resoldrien. Algú acceptaria avui un escenari futur en que les cues de baixada de La Massana o d'entrada per la frontera sud fossin les mateixes però amb vehicles elèctrics?

    Respondre
  • #6 Albert
    (12/09/21 10:38)

    Eliminacio de zones de aparcament : blaves i parquings
    Peatonitzacio de carrers 
    Talls per obres
    Canvis de sentit cada dos per tres
    No hi ha cap mena de previsio de mobilitat que actua a la carta segons qui ets , girs a l esquerra rotondes etc.
    S han de promocionar grans parkings a les zones centrals , s ha de promocionar un transport public eficient atractiu i adaptat a la realitat del pais .
    Realment es penos veure com en pocs anys estem acabant de destroçar ho tot 
    Encara no entenc com continuen pujant turistes : cues per arribar al pais, cues per entrar, impossibilitat de aparcar, cues per desplaçar s he, quan troben un parking els hi costa un ronyo, cues per sortir. Sense parlar que els preus ja no son competitius. Govern et poses les piles ? No encara no ? 

    Respondre
  • #5 ola
    (12/09/21 10:22)

    Ens estan deixant sense pàrquings i zones blaves, Obres de dia inútils. Que espereu?

    Respondre
  • #4 Andorrà
    (12/09/21 09:39)

    Es el que te la manca de cura per potenciar un transport public de qualitat, així com l'us de vehicles uni o bi plaza...

    Respondre
  • #3 mark
    (12/09/21 09:39)

    Potser el problema és que moltes empreses, govern inclòs no permet fer teletreball. Moltes reunions es poden fer telemàticament i evitar desplaçaments. (demaneu per exemple al ministeri d'educació que NO dona l'exemple i obliga a fer reunions presencials sense cap mirament (escola verda en diuen).

    Respondre
  • #2 Karl
    (12/09/21 07:33)

    Doncs fem servir les “noves” Tecnologies i aprofitem que tenim TOT el país amn fibra òptica, tothom qui pugui a teletreballar !! Que només es moguin aquells que poden anar a la feina a peu o bé siguin imprescindibles físicament. Malauradament, al ser un país de serveis, molta gent hi haurà d'anar físicament, però potser una part es pot quedar a casa …

    Respondre
  • #1 Carol
    (12/09/21 07:25)

    No es podria resumir millor... I si els problemes són tan evidents, perquè ningú prén mesures per solventar-los? Els polítics veuen com Andorra s'ofega amb un refresc a la mà :(( Això és omissió d'auxili i hauria d'estar penat!!

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts