x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Editorial

Mobilitat i participació

La necessitat que la ciutadania es faci seu el debat i les solucions de mobilitat, més enllà d’alguna enquesta, recomana activar processos participatius per conèixer de primera mà neguits i necessitats i obrir-se a noves opcions
Actualitzada 31/08/2021 a les 06:21
El director del departament de Mobilitat, Jaume Bonell, va posar en unes declaracions al Diari una qüestió sensible sobre la taula: les polítiques d’aparcament a les valls centrals com a eina per afavorir una reducció de la circulació. La tesi que defensa, tractada per la subcomissió permanent de treball tècnic en el marc de la mobilitat, és que l’actual tarifari per estacionar, molt econòmic els primers minuts, afavoreix la rotació i incrementa el nombre de desplaçaments, i que el que cal afavorir és l’aparcament de llarga durada. Bonell apunta que abaratir les estades més perllongades contribuiria a reduir l’anomenada mobilitat generada, l’increment de desplaçament fruit dels canvis en la gestió urbana. Propostes d’aquest tipus acostumen a provocar una reacció visceral per part no tan sols dels conductors, sinó també dels comerciants, que interpreten que tenir mitja hora d’aparcament gratuït és un actiu per als establiments. Més enllà d’una oposició dura, les tesis de Mobilitat, favorables a deixar el vehicle en un aparcament per dur a terme les diferents compres i gestions a peu, mereixen una reflexió serena i una visió general de context perquè són moltes les casuístiques que intervenen en els desplaçaments interns tant per als ciutadans del país com per als turistes. El debat sobre la mobilitat i la sostenibilitat ocupa un lloc central a l’agenda institucional com s’evidencia amb l’aprovació de la taxa dels hidrocarburs o la revolució tarifària al clípol. Són mesures orientades en una mateixa direcció: penalitzar l’ús del vehicle particular i primar el transport col·lectiu, menys contaminant. Les administracions treballen per resoldre una problemàtica que no és menor però la percepció és que cadascuna apunta solucions sense un fil conductor general, quan es tracta d’un debat transversal amb múltiples afectacions. Treure a la palestra opcions trencadores pot ser útil per crear un debat però encara seria més enriquidor incorporar mecanismes participatius en uns treballs per millorar la qualitat de vida al centre urbà.
Etiquetes
  • #3 Biel
    (31/08/21 18:34)

    La participació ciutadana ha de ser molt important per Govern ja que des de fa mesos que en el web oficial l'única informació  que obtenim del ministeri responsable és que es tracta d'un apartat en procés d'actualitzacio. Aquesta és la meva modesta participació,

    Respondre
  • #2 Miquel
    (31/08/21 16:56)

    Visc a Arinsal, quan hagi del fer la compra del més la foto al clìpol?? Si vull anar a fer la compra a un super de St.Julià haig d'agafar 2 clìpols?? Au, no em feu riure.....

    Respondre
  • #1 Olga
    (31/08/21 09:32)

    El paper que es reserva a la ciutadania en el nostre sistema polític es concreta en el procés democràtic de les eleccions (o eventualment referèndums) que són de caràcter vinculant. Demanar opinió, fer brainstorming o enquestes a mida només serveix als partits polítics per prendre el pols social de temes molt sensibles o als poders públics per guanyar temps i justificar llur inacció. Als funcionaris de les administracions se'ls suposa prou preparats i remunerats per fer la seva feina.

    Respondre
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts