x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Editorial

Noves normes de trànsit

El Consell General va aprovar ahir el nou Codi de circulació, una reforma a fons de la norma fonamental que regula el trànsit. La seguretat viària i la inclusió de noves modalitats de mobilitat són els principis inspiradors del nou text legislatiu
Actualitzada 14/05/2021 a les 06:32
Hi ha lleis que tenen un impacte directe en el dia a dia de la població. Una d’elles és el Codi de circulació, que no tan sols regula les normes de trànsit, sinó també els drets i deures dels vianants. El Consell General va aprovar ahir el nou Codi que es treballava des del mes de juny, quan va ser presentat pel Govern. El text reforma a fons l’anterior normativa, en vigor des de fa més de dues dècades i que ha estat objecte de modificacions puntuals al llarg d’aquests anys. Era necessària una revisió a fons per adaptar-la als nous requeriments, especialment orientats a reforçar la seguretat viària per reduir el nombre d’accidents, una de les primeres causes de mortalitat als països del nostre entorn; per actualitzar les sancions i posar fre a la reincidència. Calia igualment adaptar-se a la nova realitat en què els vehicles tradicionals i els vianants han de conviure amb els anomenats vehicles de mobilitat personal (VMP), com és el cas dels patinets, i fer extensiva la regulació a aquestes noves modalitats, i alhora preparar el terreny per a la cada cop més imminent arribada dels vehicles autònoms. La promulgació de la llei marc és el pas principal però en els tres mesos fins que entri en vigor, previsiblement ja el mes de setembre, el Govern haurà de fer un esforç ingent per preparar els reglaments complementaris. Alhora, la llei també delega en el Govern l’elaboració d’un pla específic de seguretat viària en un termini de sis mesos, desplegar el règim sancionador, regular la matriculació d’embarcacions, establir un sistema nacional d’etiquetatge energètic o aprovar els assajos de vehicles autònoms, entre d’altres, tasques que haurà de complementar amb la modificació del la normativa d’assegurances per donar cabuda als vehicles de mobilitat personal. Molts canvis que hauran de ser coneguts i païts per la ciutadania perquè encara que el desconeixement de la llei no eximeix del seu compliment, és responsabilitat de l’administració informar i conscienciar amb campanyes i accions de divulgació.
Etiquetes
  • #2 Akrapovič Motorcycle Exhaust Factory Racing
    (14/05/21 07:50)

    Llavors, puc seguir conduint esportivament la meva moto amb l'escapament lliure? Yupiiiiii.......!!!

    Respondre
  • #1 Meritxell
    (14/05/21 07:14)

    Màxima tolerància amb la contaminiació acústica de cotxes i motos manipulats?

    Respondre
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts