TALL A la 
CS-310 

Tall a la CS-310 entre Anyós i l'Aldosa a causa d'una esllavissada sense danys personals. El trànsit s'ha desviat pel centre de la Massana

Editorial

Connexió amb l'exterior

El Govern encara no s’ha posicionat de manera oficial sobre el projecte de la Cambra per construir un aeroport nacional però veus demòcrates, com el cònsol de Canillo, plantegen obertament nombrosos dubtes sobre la infraestructura.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La crisi sanitària provocada pel coronavirus ha evidenciat més que mai la dependència econòmica del país amb el turisme. Al mateix temps, ha revifat els posicionaments d’aquells que insisteixen que cal una opció aeroportuària que permeti al Principat rebre visitants per altres vies que no sigui la terrestre. El debat no és nou i la possibilitat d’instal·lar un aeroport en territori nacional és recurrent, així com la discussió sobre el funcionament de la infraestructura situada a la Seu d’Urgell. La Cambra de Comerç va presentar recentment un estudi que assegura que és viable construir un aeroport a Grau Roig i que aportaria mig milió de turistes a l’any provinents de destins diversos d’un radi de 6.000 quilòmetres, cosa que permetria cobrir rutes fins a Dubai, Moscou o Kinshasa i diversificar per tant el mercat turístic. El cost de la infraestructura es calcula en 345 milions, pràcticament la totalitat del pressupost de l’Estat. Oficialment el Govern encara no s’ha posicionat sobre el projecte presentat per la Cambra però de portes endins es considera que la infraestructura no és viable. Algunes veus del partit de la majoria, com el cònsol de Canillo, Francesc Camp, ja han plantejat obertament els dubtes sobre la construcció, que van des de la contaminació mediambiental i acústica fins a la gran aportació econòmica i els interrogants sobre la ubicació escollida. Malgrat que no oficialment, des de l’executiu també són evidents els dubtes, ja que fa només una setmana van treure un concurs nacional per estudiar les opcions de connectar Andorra amb l’exterior posant èmfasi en la possibilitat d’unir-se amb Espanya i França en tren i sense incloure la possibilitat d’un aeroport nacional a l’estudi. Evidentment la distància a recórrer a través d’una via de ferrocarril no té res a veure amb la d’una infraestructura aèria, però tampoc l’impacte que tindria sobre un dels béns més preuats del Principat com és la riquesa natural. Mantenir i potenciar les muntanyes i els paisatges del nostre territori és incompatible amb determinats projectes.

tracking