x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Editorial

Processos i eficiència

La creació de l’Oficina de processos ha de permetre impulsar la transformació digital de l’administració. El canvi de la manera de treballar i de la relació del govern amb l’administrat ha de permetre al sector públic guanyar en eficiència.
Actualitzada 08/04/2021 a les 06:22
La transformació digital és un dels grans reptes que té plantejat la majoria de països i també Andorra. És un desafiament transversal, que afecta igualment el sector públic i el privat, l’administració, les empreses i els ciutadans. Per transformació digital els profans entenen la modernització d’equipaments però la tecnologia és només un mitjà, el realment important és el canvi de la manera de treballar per fer un salt en qualitat de servei, eficiència i negoci. Un dels eixos del programa d’impuls de la digitalització de l’administració és la revisió dels mecanismes burocràtics i la incorporació de la gestió per processos. L’agilitat en els tràmits, en l’execució de projectes i la millora del servei al ciutadà passa per un canvi de paradigma de l’administració. El Govern impulsa aquest canvi i, en consonància, ha posat en marxa l’Oficina de Processos, un organisme que vetllarà per la racionalització dels procediments públics i la millora de l’eficiència de l’administració optimitzant els recursos. El ministeri de Funció Pública posa en marxa aquest ens, de vocació transversal, perquè actuï com a motor del projecte de canvi elaborant un nou mapa de processos i el catàleg de procediments de l’administració general. Es tracta d’una peça cabdal que exigirà de manera permanent un mínim d’un responsable i tres tècnics. El sector públic, i també moltes empreses privades, es troben amb estructures laborals feixugues però amb falta dels perfils digitals imprescindibles per encarar aquest procés de canvi. La necessària incorporació de professionals qualificats per impulsar el canvi no pot ser a costa d’incrementar encara més les despeses de personal, que només al Govern, representen pràcticament 120 milions d’euros anuals. El ministeri de Funció Pública haurà d’esmerçar molts esforços per poder alliberar recursos per afrontar aquest projecte estratègic com ho faria, i més en les actuals circumstàncies, qualsevol empresari que volgués transformar digitalment el seu negoci. Perquè l’eficiència tracta d’això.
Etiquetes
  • #1 Ha.... Ha.... Ha!!!
    (08/04/21 23:07)

    "processos " i "eficiència".... Ja... Ja... Ja !!!

    Respondre
1
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts