x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Editorial

Bretolades o tocs d'atenció

Els actes incívics, bretolades i agressions que darrerament han dut a terme alguns joves no només s’han de denunciar sinó que s’ha de treballar perquè aquest col·lectiu no acabi sent el més perjudicat per la crisi econòmica.
Actualitzada 01/03/2021 a les 06:16
És habitual des de fa diverses setmanes que els mitjans de comunicació del país ens fem ressò de successos que alguns qualificarien com bretolades i d’altres com actes vandàlics protagonitzats per joves. L’últim es de fa poques hores. El comú d’Encamp va denunciar ahir les pintades fetes per “incívics” en el mobiliari urbà i va portar davant la policia els autors dels desperfectes ocasionats en bancs, parades de bus, quadres elèctrics, senyals de trànsit, retolació urbana, monuments i parets d'edificis privats al centre d’Encamp. En aquest cas, però, els autors serien uns turistes de Madrid i no joves del país. Fa unes setmanes va ser Escaldes-Engordany la protagonista per les presumptes agressions d’un grup de joves a agents de circulació de la parròquia, incident del qual encara està per esclarir si tot va esclatar per culpa dels urbans com asseguren alguns dels implicats o van ser aquests els que van agredir sense motiu els agents. També s’han vist imatges de botellons i de desperfectes en berenadors i refugis de muntanya ocasionats, presumptament, pel jovent. Més enllà de denunciar les actituds incíviques, algunes de les quals fins i tot poden ser delictes, cal analitzar el perquè d’aquest increment de les bretolades als carrers d’Andorra. El Principat, evidentment, no és aliè al seu entorn, i com passa en els països veïns, els joves són el col·lectiu que acabarà patint més les conseqüències de la crisi econòmica per la pandèmia. Els joves ja fa gairebé un any que no poden fer un seguit d’activitats ni tampoc poden dur a terme les interaccions socials que són inherents en aquestes edats. També són el col·lectiu més afectat per la manca de feina i es troben davant d’un futur laboral que pot ser molt negre amb la destrucció del teixit econòmic. El descontentament del jovent està arribant a extrems en llocs propers com Catalunya on els darrers dies estan protagonitzant manifestacions que acaben en greus aldarulls. És imprescindible anar a l’arrel del problema per evitar que els joves siguin els més perjudicats per la crisi.
Etiquetes
  • #2 No va per aquí la cosa...
    (01/03/21 18:44)

    Em sembla perillós la interpretació del "pobret jovent". NO SENYORS PERIODISTES NO VA PER AQUÍ LA COSA!!! LA VIOLENCIA PAGADA I CONSENTIDA, es una pura maniobra política (des de que el món és mon) . I EVIDENCIA DEL TOT L'ABSÈNCIA SE QUELCOM QUE ES DIGUI GOVERN D'ESPAÑA I DE LA GENERALITAT (òbviament conxabats) . El jovent saludable, que n'hi ha molt, no es violent. AIXÒ ÉS A POSTA I ES VEU DE LLUNY, NO MANIPULEU L'OPINIÓ! (Espero que em publiqueU la meva opinió)

    Respondre
  • #1 Nyap
    (01/03/21 08:43)

    Ho sento, pero que no et deixin sortir de festa a emborratxar-te, que no tinguis feina, o siguis un maleducat, no son excuses per deixar la teva brossa allà on vas a fer "botellon".
    Si tenen diners per comprar ampolles de jagermeister i altres alchohols, també tenen diners per pagar-se cursos varis per internet per formar-se i fer quelcom de profit. Només per donar un exemple.
    Devant de l'incivisme cap mena de tolerancia ni excusa.

    Respondre
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts