x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Editorial

Proporcionalitat i notificació

L’informe anual del raonador és un bon termòmetre que permet reflexionar sobre els neguits dels ciutadans. La tasca dels saigs ha comportat l’obertura d’una onzena d’expedients que giren al voltant de la proporcionalitat i el tracte rebut
Actualitzada 27/01/2021 a les 05:51
Els saigs ocupen pàgines i pàgines al BOPA. Cada dimecres es publiquen llargues llistes de ciutadans que són objecte d’embargament per deutes pendents. A vegades hi figuren per quantitats importants, a vegades per imports que no arriben ni als vint euros. El nom de tots els morosos, ni que sigui per una trista multa d’aparcament, està penjat a Internet a l’abast de tothom. En plena era digital i de protecció de dades, l’Administració no ha trobat un millor sistema de comunicar-se legalment amb els ciutadans que publicar-ho en un butlletí digital que la majoria de la gent no consulta i que sembla més orientat a l’escarni públic que a informar els administrats afectats. La creació del saig va significar un salt qualitatiu en l’execució de les sentències. El sistema era tan pervers que ciutadans que obtenien una sentència favorable en els tribunals mai obtenien la reparació que els corresponia per falta de recursos. La posada en marxa d’un cos específic destinat a vetllar pel compliment de les resolucions judicials ha permès acabar amb aquesta situació d’indefensió i donar garanties als administrats. El procediment, però, atesa la sensibilitat de la matèria tractada, ha de ser objecte d’un procés d’avaluació i de millora contínua, especialment quan l’escenari ha canviat radicalment amb l’empitjorament de la situació econòmica de moltes famílies. Si el principi de la proporcionalitat entre les quantitats embargades i els ingressos i despeses és fonamental, encara pren més sentit en aquests moments. Les queixes adreçades al raonador del ciutadà, de les quals el Govern ja té constància en haver estat objecte d’expedients específics, són una bona eina pel procés d’anàlisi que s’està realitzant de la legislació per millorar-la. I en paral·lel i aprofitant el programa de transformació digital que impulsa el Govern, cal treballar i implantar un nou mecanisme de notificació amb les màximes garanties legals, més eficient, amb menys exposició pública i menys lesiu per a la reputació dels ciutadans.
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts