x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Editorial

L'aeroport de nou

Els successius governs han apostat perquè l’aeroport de referència per a Andorra sigui el d’Aravell. El projecte de fer-ne un en territori nacional, amb gran impacte sobre el medi ambient i el paisatge, reviscola amb suport empresarial en plena crisi
Actualitzada 25/11/2020 a les 06:24
La pandèmia del coronavirus canvia l’agenda política i econòmica. El confinament perimetral dels territoris veïns ha fet renéixer amb força el projecte de l’aeroport a Andorra. El president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis s’ha trobat amb el suport entusiasta de l’Empresa Familiar Andorrana a través d’un manifest que clama per l’establiment a través d’aquesta infraestructura de “noves fronteres polítiques per al Principat” (sic). La revifada es produeix quan l’aeroport Andorra-Pirineus, la gran aposta del Govern, acaba d’incorporar l’aproximació instrumental, tot i que la situació crítica que viu el sector no ha permès comprovar-ne l’acceptació dels operadors. El Govern, que considera de portes endins inviable una instal·lació nacional, ha optat per la tàctica de deixar fer, a l’espera que algun organisme internacional com l’OACI, Grandvalira o la ciutadania li resolguin la papereta. Resulta difícil d’imaginar que pugui arribar a prosperar un aeroport internacional a Andorra quan el Govern en nou anys no ha estat capaç de tirar endavant un projecte de molt menys impacte en tots els sentits com és l’heliport. I, respecte a aquesta crisi, desenganyem-nos, el problema seria el mateix ateses les restriccions a l’origen dictades per molts dels països. La Cambra de Comerç ha anunciat que té l’estudi molt avançat. La presentació pública hauria de servir per esvair els nombrosos dubtes sobre la viabilitat econòmica, tècnica i l'impacte mediambiental d’aquest equipament. Andorra no disposa de matèries primeres ni grans recursos més enllà d’un impagable patrimoni natural. Les muntanyes i els paisatges han esdevingut el principal atractiu turístic d’un país aixecat des de tres valls. Si l’orografia és un dels grans actius, també condiciona les nostres comunicacions exteriors. El manteniment i potenciació d’aquesta riquesa natural i dels visitants que venen per gaudir-ne és incompatible amb determinats projectes d’infraestructura que puguin posar-la en perill.
Etiquetes
  • #10 Pep
    (27/11/20 08:18)

    Intolerable , un aeroport Andorra !!!??? Però això que es? ,jo tinc 3 padrins andorrans ,i vull un aeroport a cada parròquia, quedaria moooolt cuqui , a més queda molt de pobre tindrà que anar amb cotxe fins al grau per agafar l'avió , així tots els andorrans podríem tindre el jet privat al costat de casa

    Respondre
  • #9 open minds!!
    (25/11/20 12:37)

  • #8 Se't veu el llautó
    (25/11/20 11:06)

    L'aeroport a Grau Roig té com a gran impulsor el president de la Cambra Miquel Armengol, precisament un dels grans detractors de l'heliport del Patapou perquè li feien al costat de casa i amb interesos en el món de l'aviació
    https://www.diariandorra.ad/noticies/nacional/2016/05/17/andorra_disposa_del_certificat_estudis_pilot_102229_1125.html

    Respondre
  • #7 Canillenc
    (25/11/20 10:22)

    Si algun dia una colla d'empresaris i polítics il·luminats, poc respectuosos amb Andorra i amb unes càrregues de prepotència exacerbades, volguessin construir un aeroport a la Burna, encara que el terreny físic sigui d'Encamp, el sobrevol per aterrar i enlairar-se hauria de ser per territori Canillenc, el 95 %, com a mínim, dels ciutadans de Canillo hi estem totalment en contra, i sota cap concepte permetrem tal disbarat. Avís per a futurs navegants.

    Respondre
  • #6 Rentabilitat
    (25/11/20 10:13)

    Cagats va dir..
    Personalment no em fan patir 4 arbres, però en són molt més i no només arbres, és tot un gegant i immens fons de vall que ens carreguem.
    Salvat això un aeroport pot ser en mesura interessant, però caldria també parlar de rendibilitat, realment el retorn que en tindrem permetrà pal·liar les despeses de funcionament que generarà una vegada construït? Tots sabem com van les coses aquí a Andorra, si això no ho porta un privat serà ruinós, un altre niu per col·locar funcionaris i polítics retirats a l'estil d'Actua, ...

    Respondre
  • #5 Xavier
    (25/11/20 09:06)

    Hem perdut el seny, hem adoptat “la folie des grandeurs”. L'aeroport no el podem tenir en el nostre territori, millor apostar pel 3r aeroport de Toulouse a 1 hora i escaig d'andorra. El tren no està a cap pla d'infraestructures, ni europeu, ni andorrà. No el tindrem ni amb 10 anys. 

    Respondre
  • #4 estripagecs
    (25/11/20 08:29)

    Taula d'experts al col.lowui que organitza la CEA.... taula d'experts de que !? que m'expliqui algu quins coneixements d'enginyeria aeronautica en construccio d'aeroports i tecnologia de navegacio tenen els individus que van gosar amb total hipocresia sentenciar que fer un aeroport a Grau Roig es “dificil”, “arriscat” i “contaminant”: no ho veuen....

    Potser esperar a veure l'informe fet pels veritables experts que construeixen aeroports i l'aval de la OACI.

    Respondre
  • #3 JM
    (25/11/20 08:07)

    Dec ser un dels cagats, per això, malgrat les desgracies que s'han fet, el que resta cal conservar-lo. En tindreu en contra.

    Respondre
  • #2 cris
    (25/11/20 07:57)

    Es una aberració estetica tecnica i mediambiental.
    L'unic que funciona a Andorra es Grandvalira i s'ho volen carregar.

    Haurieu de tindre vergonya de barbaritats d'aquesta envergadura. Tindre dos aeroports com els de Touluose i Barcelona a 2 hores es mes que suficient.

    I feu passar vergonya amb aquestes actituts prepotents i xulesques d'un mini poble arruinat i ple de deutes que mai podra pagar cap bestiesa d'quest tamany, Gracies a Deu!

    Respondre
  • #1 Cagats
    (25/11/20 06:56)

    Impresionant que alguns no vegin la necessitat d'aeroport..... per preservar un teleski? Per preservar 6 arbres? Els mateixos que volen fer eixamples per tot arreu? Els que fan edificis faraonics a escaldes? Els que fan batllies que podrien encabir tot el govern a dins? Els mateixos que posen pegues per posar una bassa per fer neu artificial? D'aqui 50 anys el tindrem, per necessitat,quan no mani gent sense visió i massa acomodats amb el seu sou de funcionari en excedència. Quan mani gent amb necessitat de prosperar .

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts