Editorial

'Turisme tabaquer'

La franquícia del tabac amb França es mantindrà en 300 cigarretes (tot i que a la pràctica són 400, és a dir, dos cartrons), però la incertesa que s’ha viscut aquests dies posa en relleu que cada cop és més necessària una reinvenció del comerç

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Finalment, malgrat el canvi legislatiu aprovat per l’Assemblea Nacional que deixa en un cartró el tabac que es pot entrar a França des d’un país tercer, la franquícia amb el veí del nord no es tocarà. L’executiu gal ha decidit que “a causa de les relacions especials existents entre Andorra i la Unió Europea, l’article 575 I del Codi general d’impostos (que s’ha modificat per reduir la quantitat de tabac que es pot introduir a França) no s’aplica a les cigarretes procedents del Principat d’Andorra”. D’aquesta manera queden aplicables les quantitats establertes per l’article 13 de l’acord duaner entre la Unió Europea i el Principat, que fixa en 300 (tot i que a la pràctica són 400, és a dir, dos cartrons) el nombre de cigarretes que cada persona major d’edat pot introduir a França procedents d’Andorra. Després de setmanes d’incertesa entre els venedors de tabac, finalment França va aclarir ahir que el canvi legislatiu no afecta el Principat i que els compradors gals podran continuar venint al Pas de la Casa a proveir-se de tabac. Tot i això, el que ha passat aquests dies és un exemple més de la necessitat que té el comerç andorrà de reinventar-se, sobretot en el cas de la venda d’aquest producte. Tothom ha de ser conscient que el turisme tabaquer té data de caducitat per diverses raons: la gent cada vegada consumeix menys tabac, les traves dels països veïns que es veuen afectats pel contraban cada cop són més fortes i si finalment Andorra i la Unió Europea signen l’acord d’associació ja hi ha marcada una data per posar fi als beneficis que atorgava al Principat l’acord duaner. De la mateixa manera que s’està intentant, amb menys o més èxit, diversificar els cultius, cal, sobretot al Pas de la Casa, un canvi de model comercial quant a l’atracció del turisme. La crisi provocada per la Covid-19 està canviant els hàbits turístics dels ciutadans i sembla que els viatges de proximitat seran l’opció escollida els propers anys. És un bon moment per intentar aprofitar el nou turisme del coronavirus i fer un canvi de paradigma.

tracking