x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Editorial

Mercadeig amb l'educació

La demanda del Sindicat d’Ensenyament que l’hora extra a la setmana de reforç per als alumnes que el ministeri vol impulsar fos remunerada ha aixecat una gran onada d’indignació i de rebuig generalitzada, inclús dins del mateix col·lectiu
Actualitzada 15/05/2020 a les 06:54
Es fa difícil d’imaginar que puguem passar per un moment més complicat que l’actual. La pandèmia del coronavirus ha generat uns problemes sanitaris, econòmics i socials tan greus que encara ni s’intueix quan pot començar la recuperació. En aquest context un dels aspectes de la conducta humana més inacceptables és la insolidaritat. El que ha demostrat el Sindicat d’Ensenyament, precisament, quan ha demanat que l’hora extra setmanal de reforç als alumnes durant tres mesos sigui remunerada. El primer que cal destacar és que estem parlant només de la junta, i què han estat molts els professors que s’han desmarcat de la petició fins a l’extrem de donar-se de baixa del sindicat. Intentar entendre com han pogut formular la reivindicació pecuniària no és senzill, perquè l’única explicació plausible és que o viuen en una realitat paral·lela o els nivells d’egoisme són inacceptables. O una combinació d’ambdues variables. El col·lectiu manté la retribució salarial íntegra des de l’esclat de la crisi i és dels pocs que no han de patir pel seu lloc de treball quan es reprengui l’activitat. A banda que des de sempre gaudeixen d’unes condicions laborals envejables i d’uns privilegis que mai han valorat com es mereixen. Perquè les exigències són constant i més en períodes electorals, moment en què aconsegueixen pràcticament tot el que volen, com va passar amb l’últim pols al Govern. Però aquesta vegada, la junta de sindicat, no tot el col·lectiu, ha mesurat erròniament les conseqüències dels seus actes. Potser creien que el context no havia canviat radicalment, el que de ben segur encara és més greu, que ho és molt, per mercadejar amb una hora a la setmana. Lamentablement ha tirar per terra la bona imatge que el grup havia mostrat amb el treball que fa en uns moments d’excepcionalitat per poder minimitzar els danys en l’educació dels alumnes, els principals perjudicats. Una imatge que no es correspon amb el gruix del col·lectiu però que ara s’ha generalitzat, de manera que cal que actuïn amb rapidesa per recuperar el bon nom d’una professió que sempre ha presumit de ser vocacional. Igual que correspon als afectats decidir sobre relleus i dimissions a l’associació. Del que no poden tenir cap poder en la decisió final és si es reprenen les classes al juny. Només han de prevaldre criteris sanitaris.
Etiquetes
  • #9 ai ai ai
    (16/05/20 13:03)

  • #8 Condicions laborals
    (16/05/20 02:03)

    En aquest article es diu que les condicions laborals són envejables, mentida, són envejades que no és el mateix i  només per les vacances. La realitat  és que les condicions laborals han anat a pitjor des de que governa DA. Per això cada vegada que es necessita un professor ès una odissa que algú vulgui venir a fer una substitució. Ès aquest el motiu pel qual a vegades els alumnes es poden trobar sense professor durant mesos. Ara mateix millor anar a demanar feina a les escoles congregacionals, no conec cap professor que hagi marxat.

    Respondre
  • #7 Interessasa
    (15/05/20 19:47)

    En serio? Llegiu el comunicat, on apareix això?? Us heu inventat, exagerat i manipulat la informació. Els sindicats sempre han molestat en aquest país. Mitjans sensacionalistes!

    Respondre
  • #6 critic
    (15/05/20 18:53)

    Com de costum, editorial molt pro-govern.

    Respondre
  • #5 Jo
    (15/05/20 18:02)

    Es el que passa quan tens un sindicat polititzat i en aquest cas, afins al ps

    Respondre
  • #4 49
    (15/05/20 17:39)

    M'he llegit i tornat a llegir el comunicat de SEP... on nassos diu que es volen cobrar hores?
    Cap diari ha publicat aquest comunicat sencer.... perquè?
    El problema són les maneres de voler governar....
    Aquesta editorial és poc professional.

    Respondre
  • #3 Carbassó
    (15/05/20 15:52)

    Desafortunat i tendenciós editorial...

    Respondre
  • #2 Pep
    (15/05/20 11:14)

    Desafortunat Editorial, que no fa més que ficar llenya al foc. El sindicats en aquest país sempre han estat ignorats per les diferents administracions i sempre han lluitat pels interessos dels treballadors i en aquest cas també dels alumnes. Sembla que l'autor de l'editorial només ha tingut en compta l'opinió del ministeri sense consultar els responsables sindicals o tenir més informació al respecte... sap les xifres reals d'hores que s'han de tornar? Gratuïtament, i el que representarà això a un col·lectiu que sap molt de precarietat i no de tanta “condicions laborals envejables i d'uns privilegis que mai han valorat com es mereixen”.
    Millor comunicació amb els diferents sectors socials per part del Govern seria molt convenient.

    Respondre
  • #1 Alumna de batxillerat
    (15/05/20 10:40)

    Us esteu acarnissant contra uns professors que han continuat fent classes i ajudant-nos a totes hores sobretot els nostres tutors. Que han acceptat majoritariament fer una hora lectiva gratuitament (representen dues hores de feina a la setmana, una AMB alumnes i una de preparació) sense queixa a part de quatre gats del seu sindicat. M'agaradria saber si TOTS els que critiqueu acceptarieu fer 2 hores gratuites per setmana, començant pels altres funcionaris. Perquè no fer-ho extensiu a tot el funcionariat??? Aquí queda la proposta!2 hores gratuites sense cobrar-les als altres funcionaris també!! Aviam que s'apunta?? Res són 8 horetes al mes!!

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts