x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Editorial

Regulació necessària

El patinet elèctric és una nova forma de mobilitat estesa des de fa dies però que es mou en un buit legal per la falta de regulació. El ministre Jordi Torres va anunciar que el nou Codi de circulació l’assimilarà a una bicicleta.
Actualitzada 29/02/2020 a les 06:27
Per on haurien de circular o quines obligacions tenen els qui els condueixen són alguns dels dubtes que plantegen els patinets elèctrics. Són una nova forma de mobilitat que ha crescut de manera notable els últims temps però que no està emparada en una regulació específica. La conseqüència és un buit que cal omplir perquè no és pas una modalitat per moure’s residual i, per tant, s’ha de regir per unes normes clares, que evitin els equívocs, i que, sobretot, ajudin a garantir la seguretat dels qui pugen a sobre del patinet i dels que comparteixen via amb ells. La modificació del Codi de circulació és un d’aquells treballs legislatius pendents, que el Govern està treballant, i que el ministre Jordi Torres va indicar ahir que recollirà normes per a l’ús dels patinets elèctrics. El titular d’Ordenament Territorial va avançar que se’ls assimilarà a una bicicleta i que, per tant, podran usar els carrils habilitats i que els qui els condueixin hauran de portar casc, així com anar degudament documentats. La regulació ha de suposar un pas endavant també per mirar de suavitzar la controvèrsia que han generat entre aquells que consideren que suposen un risc per als vianants i per normalitzar la seva presència a la via pública. Perquè un aspecte a remarcar és que és un mode de desplaçament que s’adiu amb els objectius d’assolir una mobilitat més neta, més sostenible. L’ús del patinet elèctric té el poder de treure cotxes de les zones urbanes perquè permet anar d’un lloc a l’altre d’una manera relativament ràpida i evitant problemes derivats de moure’s en turisme: retencions o problemes d’aparcament. El fet que s’estigui treballant en una renovació profunda del Codi de circulació ha de suposar una oportunitat per aprovar una regulació adaptada a les necessitats actuals, que tingui en compte l’experiència que ja s’està acumulant en el cas concret d’aquesta modalitat de vehicle. Una normativa no evitarà les infraccions però sí que és una garantia i una eina per poder actuar contra els qui cometin irregularitats. També és evident, però, que la regulació és necessària però no suficient en el sentit que s’ha de seguir treballant per tenir vies, carrers, adaptats a les noves formes de mobilitat, adequats al pas de bicicletes o al de patinets elèctrics. Els carrils segregats s’han d’ampliar sempre que sigui possible.
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts