Editorial

Mobilitat elèctrica

Un dels principals problemes que pateixen els conductors de vehicles elèctrics és poder trobar carregadors lliures en moments puntuals. FEDA treballa perquè no passi al Principat però el hàndicap en les llargues distàncies es manté.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’executiu de Toni Martí, en les dues legislatures en què va governar, va apostar de forma decidida per la mobilitat elèctrica amb la voluntat que Andorra es convertís en un país on en un termini raonable de temps la majoria del transport s’alimentés amb electricitat. L’actual executiu tripartit que encapçala Xavier Espot també ha fet seva aquesta aposta de mobilitat sostenible que es basa en el fet que el paisatge i el medi ambient són elements clau que cal protegir amb la reducció progressiva dels vehicles amb motor de combustió. Les estadístiques mostren que Andorra és un dels països del món amb més presència percentual de vehicles elèctrics. El posicionament té un factor relatiu perquè el percentatge és tan baix a tots els països que les unitats venudes gràcies a les subvencions del pla Engega, que el Govern mantindrà com a mínim fins al 2021, han estat gairebé suficients per estar entre els primers del món. El pla Engega ha estat tot un èxit i tant particulars com empreses han tingut una molt bona resposta per adquirir vehicles elèctrics. Un dels principals problemes que es troben els conductors que han apostat pel vehicle elèctric a Andorra i els dels cotxes d’aquest tipus que venen de l’estranger és la dificultat en moments puntuals de trobar punts de recàrrega. Per intentar solucionar aquest problema FEDA treballa en un programa per incrementar els carregadors de vehicles elèctrics a la xarxa viària del Principat. Segons expliquen des de FEDA Solucions, està previst invertir anualment entre 260.000 i 300.000 euros en punts de recàrrega. Cada any s’instal·laran deu punts dobles de recàrrega normal i entre dos i quatre d’accelerada per aquest tipus de cotxes. El principal problema per a l’expansió generalitzada dels vehicles elèctrics es troba en la dificultat per fer llargues distàncies sense proveir-se i, especialment, la inexistència d’una xarxa de recàrrega a les principals carreteres espanyoles i franceses. Per aquest motiu el cotxe elèctric, però no l’híbrid, té una funcionalitat molt marcada per als trajectes interns. Malauradament això obliga les famílies que en vulguin un d’elèctric a tenir-ne també un de combustió. Aquest problema, però, s’anirà solucionant a mesura que als estats veïns proliferin aquest tipus de vehicles i la xarxa de recàrrega estigui generalitzada.

tracking