Editorial

Nou intent amb l'heliport

El Govern ja té al pensament dues ubicacions que considera que són idònies com a emplaçament per a un heliport perquè s’evitaran protestes veïnals, estan comunicades per carretera i no excessivament allunyades del centre

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Quan ja ningú parla pràcticament de l’heliport, el Govern ja té decidits dos possibles emplaçaments amb què es vol evitar qualsevol mena de mobilització popular que faci fracassar un nou intent, i ja són molts. De fet, durant la campanya electoral el llavors candidat de Demòcrates va sorprendre en descartar la ubicació de les Tresoles, en un gest que es va interpretar en clau electoral cap a una parròquia, Escaldes-Engordany, on les perspectives de DA en solitari no eren gaire bones, com així va demostrar posteriorment el resultat a les urnes. Ara, de la mà del ministre de la Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, el Govern de coalició recupera el projecte, reclamat de forma insistent per una part de l’empresariat i del sector turístic, convençuts que el transport per aire pot aportar un turisme d’alt nivell que ara mateix descarta Andorra com a destí per l’inconvenient del desplaçament obligatori per carretera. El ministeri que lidera Gallardo apunta dues ubicacions que considera que reuneixen tots els requisits per evitar el rebuig de veïns per les molèsties que poden ocasionar els vols dels helicòpters. Es tracta de la Caubella i Beixalís, dos llocs comunicats per car­retera i no excessivament allunyats del centre d’Andorra i, segons les primeres anàlisis, no se sobrevolarà cap zona residencial ni tampoc el soroll dels aparells comportarà cap impediment. És d’esperar que sigui així, doncs ja se sap la inclinació de molts andorrans i residents a muntar plataformes o recollides de firmes en aquesta plataforma anomenada change.org, on qualsevol petició és acceptada sense més. L’executiu s’ha de basar en estudis acurats i si són favorables s’ha de mantenir ferm prioritzant el bé col·lectiu, sempre valorant l’impacte negatiu, sens dubte. Si finalment tira endavant el projecte d’heliport, aquest condicionarà de forma important la iniciativa de la Cambra de Comerç de construir un aeroport a Grau Roig per a vols de llarga distància, ja que l’helicòpter permetrà arribar en qüestió de poc temps a l’aeroport del Prat o de Tolosa i també al de la Seu. De moment la proposta que el ministre Gallardo encara no ha anunciat públicament comença a caminar i no es pot negar que quan es parla d’heliport és impossible evitar cert escepticisme, doncs malauradament l’experiència porta mals records.

tracking