x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Editorial

Atenció domiciliària

El Govern va assumir el 2017 el Servei d’Atenció Domiciliària, que històricament havien dut a terme els comuns amb la col·laboració del SAAS, un servei fonamental per a les persones dependents i per als seus familiars.
Actualitzada 18/01/2020 a les 06:34
El ministeri d’Afers Socials va assumir l’any 2017 el Servei d’Atenció Domiciliària (SAD), una prestació que històricament havien dut a terme els comuns i el Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS) a través del Pla d’Atenció Domiciliària. L’aprovació de la Llei de serveis socials i sociosanitaris el 2014 va traspassar aquesta competència a l’executiu,que assumia uns objectius específics encaminats a ajudar les persones i els seus familiars a normalitzar les seves vides, afavorint la conciliació de la vida familiar diària, i a homogeneïtzar aquest servei en tot el territori. El nou Servei d’Atenció Sanitària naixia també amb l’objectiu de mantenir i potenciar al màxim l’autonomia de l’individu, donar suport quotidià i millorar la qualitat de vida dels usuaris del servei i les seves famílies, així com ampliar la cobertura en funció de cada cas. El ministeri d’Afers Socials va fer ahir balanç de l’any tancat d’un servei que han utilitzat 319 persones el 2019. També va presentar una enquesta de satisfacció que va servir per treure pit del desenvolupament del servei tres anys després del canvi de titularitat. Així, segons l’executiu, un 76% dels usuaris enquestats valora com a excel·lent la contribució del SAD a la millora del seu benestar, un 20% com a bona i un 3% com a acceptable. Unes dades que “denoten que un 99% dels usuaris consideren que el Servei d’Atenció Domiciliària ajuda a millorar la seva qualitat de vida”, indicava ahir el Govern. També destacaven que un 70% dels usuaris valoren el SAD com a excel·lent en qualitat d’eina que contribueix a reduir la sobrecàrrega a la família, un 23% com a bona i un 6% com acceptable. Només un 1% dels enquestats considera que no ajuda a reduir la sobrecàrrega familiar. El Servei d’Atenció Domiciliària és fonamental perquè persones que tindrien dificultats per viure soles, però que tampoc necessiten estar ingressades les 24 hores del dia en un centre assistencial, puguin continuar residint a casa seva en les millors condicions. També ho és per als familiars de persones que necessiten assistència i que s’encarreguen de la seva cura. És important poder alleugerir d’unes càrregues que sovint són feixugues i que als familiars de les persones dependents moltes vegades els costa delegar a gent de fora del nucli proper. És important fer pedagogia de l’existència del SAD.
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts