x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Editorial

Dos carrils a la frontera

Les cues han estat la tònica dominant durant aquest mes per entrar i sortir del país, més enllà dels problemes derivats de l’esllavissada al terreny de la Portalada. El fenomen es repeteix cada any sense que s’activi cap mecanisme.
Actualitzada 23/08/2019 a les 07:30
L‘entrada a Andorra en cotxe per la frontera espanyola s’ha convertit molts dies d’aquest agost en una autèntica odissea. El despreniment de roques a la zona de davant del Punt de Trobada va fer que hi hagués pànic que l’accés per la part espanyola quedés tallat durant molts dies. Això hauria estat una autèntica tragèdia perquè l’agost és el mes (fora de temporada d’hivern) amb més facturació tant a nivell d’hoteleria com comercial. Haver tallat ni que fos una setmana l’entrada pel riu Runer hauria estat un cop econòmic molt important per a molts negocis. S’ha de ressaltar la rapidíssima capacitat de reacció del Govern, que va ser capaç de restablir la circulació en un temps rècord. A més s’ha establert un dispositiu de control, amb presència policial, capaç d’actuar i aturar els vehicles o desviar-los a la més mínima senyal de problemes. A hores d’ara la incidència del despreniment és molt petita i se circumscriu al tall d’un dels dos carrils de baixada a l’alçada del Punt de Trobada. En realitat és absolutament igual, perquè com que la sortida cap a Espanya només té habilitat un carril, a efectes pràctics el coll d’ampolla acaba tenint el mateix efecte. I aquest és un exemple de com per molt que passin els anys hi ha errors que es repeteixen sense que hi hagi cap explicació lògica. L’entrada per la frontera espanyola té la possibilitat de disposar de dos carrils d’entrada. Aquesta situació, però, gairebé no es produeix mai. Durant cada dissabte de l’any la frontera es col·lapsa i caldria obrir els dos carrils, que per això els van construir, però gairebé mai es fa efectiu. Durant aquest agost, exactament el mateix. És cert que cal posar-se d’acord amb Espanya, però sempre s’ha manifestat que no hi hauria d’haver cap problema i tant l’estat veí com Andorra tenen efectius més que suficients per posar un segon policia en dies puntuals on ja se sap que hi haurà retencions fortes. Plantejaments com la recerca del turisme de qualitat o d’inversors d’alt poder adquisitiu o passius amb forta capacitat econòmica és molt possible que sovint les dificultin extremament perquè com s’explica que hi hagi dies que es tardi gairebé el mateix de Barcelona a la Seu que de la Seu a Andorra perquè ningú pren la decisió d’obrir un segon carril.
Etiquetes
  • #4 Caed
    (24/08/19 10:35)

    De res serveix fer 2 o 3 o 4 carrils si després de 300 metros aquestos carrils convergeixen només en 1 carrill. S'ha de millorar tot el conjunt. I a mes, una altra cosa que ningú pensa, quan tanquin el pàrquing del Fener i al Central tinguem el muntatge de la carpa aleshores ja gaudirem de les retencions al centre mateix d'Andorra amb tothom fent 20 voltes per trobar on aparcar.

    Respondre
  • #3 Ando
    (23/08/19 18:25)

    Si bé les cues per a sortir d'Andorra no depenen de nosaltres perquè s'ha de passar la duana, d'entrada la responsabilitat és 100% nostre; pel que habilitar 2 carrils d'entrada és molt convenient. A més, es podria prohibir aparcar a l'avinguda Francesc Cairat els caps de setmana (amb compensació al Comú lògicament); perquè faria guanyar 1 carril més per cada sentit. 

    Respondre
  • #2 Realitat
    (23/08/19 12:02)

    Els turistes comencen a ser conscients que visitar Andorra no compensa el sacrifici d'haver de patir tantes cues. Els governants han demostrat la seva inoperància durant anys.

    Respondre
  • #1 Laurèdia, parròquia sacrificada.
    (23/08/19 08:04)

    El famós vial de Sant Julià no resol gran cosa quan, com ve a dir l'editorialista, la mare de les cues, i també, penso, la de sortida d'Andorra cap a Espanya, es troba fora del territori d'Andorra, dins del regne d'Espanya. El vial sí que va convertint cada dia més Sant Julià en un gran entrellat d'asfalt que no mou ni mourà el turisme a aturar-se a la parròquia. I la gran esperança, Naturlandia, tampoc ha revitalitzat ni revitalitzarà la vida comercial del centre del poble.

    Respondre
4
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts