Editorial

Taxi de qualitat

L’USdA va presentar ahir la branca sindical del taxi, agrupació que neix amb una quinzena d’afiliats i amb la ferma voluntat d’unir un sector tradicionalment dividit per tal d’oferir un servei públic de qualitat

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Tres col·lectius diferents de taxistes conviuen avui al país. Tres entitats diferenciades amb centraletes pròpies. Una situació que els mateixos taxistes entenen que no els beneficia ni a ells ni als usuaris. La branca sindical del taxi, que neix patrocinada per la Unió Sindical d’Andorra (USdA), té la ferma voluntat d’erigir-se en un punt d’unió que acabi confluint en una única agrupació que cohesioni el sector amb l’objectiu de guanyar en qualitat. Ara per ara el sindicat té una quinzena d’afiliats, la majoria adscrits a l’Associació de Taxistes Interurbans (ATI), entitat de la qual forma part Manel Vázquez, que és qui va fer ahir de portaveu de la nova entitat. La voluntat del nou col·lectiu haurà de lluitar contra les guer­res internes que tradicionalment han dividit el sector del taxi. De fet, el plantejament que es va fer ahir, assolir una única centraleta per a tot­hom, ja es va posar sobre la taula des del Govern, però no s’ha materialitzat pel rebuig de part del col·lectiu, tal com va recordar Vázquez. Si hi ha tres entitats diferenciades és perquè al seu dia els desacords van conduir a noves agrupacions. Però la lògica diu que en un territori tan petit hauria de ser factible operar amb un únic número de telèfon i que reculli el client aquell vehicle que hi estigui més a prop –qui diu telèfon diu aplicació de mòbil perquè les noves tecnologies també s’haurien d’aplicar com a plus de qualitat–. Ara l’espera depèn del número que usa el client. Si, posem per cas, és a Canillo i truca a una centraleta que no té cap vehicle a la par­ròquia haurà d’esperar. Però es pot donar l’absurditat que tingui un taxi a 10 metres. Ara bé, un taxi d’una altra centraleta i, per tant, que no el pot portar. L’usuari és el primer perjudicat però també la imatge conjunta del servei. Però ja no només es tracta de l’atenció. També de les possibilitats d’interlocució amb les administracions. Un col·lectiu unit té molta més força que si acudeix dividit per negociar des de normativa fins a la ubicació de les parades de taxi. Sovint el col·lectiu s’ha queixat de la competència deslleial que pateix a conseqüència dels transports privats dels hotels. Ha de ser conscient que com més qualitat ofereixi menys malparat sortirà de la competència amb d’altres serveis de transport. La mobilització del sector per cercar un nexe d’unió ja és una bona notícia.

tracking