Editorial

Parades de bus canviants

El comú d’Andorra la Vella ha decidit que els autobusos no passin per la part alta de l’avinguda Meritxell i que sigui permanent el desviament per Prat de la Creu. La cooperativa alerta que hi pot haver pèrdua d’usuaris

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Malgrat que la conclusió és que la part alta de l’avinguda Meritxell no pot seguir l’exemple de l’altre tram de l’eix comercial, el de la Rotonda al carrer de la Unió, i convertir-se en exclusiva per a vianants perquè no hi ha prou alternatives viàries per absorbir tants vehicles en aquella zona, el comú sí que pretén aconseguir una major pacificació circulatòria després de la inversió en la reforma i l’embelliment. I una de les mesures per aconseguir-ho i que acaba d’explicar la cònsol major de la parròquia és prohibir el pas als autobusos, si no són els del transport escolar. La prohibició tampoc afecta els vehicles de transport de dimensions menors, com ara microbusos, així que la línia de transport parroquial podrà fer parada. La decisió ha agafat per sorpresa la Cooperativa Interurbana, que lamenta que no se’ls hagi consultat i que avisa que qualsevol canvi d’aquesta mena pot incidir en la baixada d’usuaris que usen el transport més per convenciment que no per necessitat. Els qui l’utilitzen perquè no tenen una altra manera de moure’s no tindran més remei que anar a buscar la nova parada més pròxima. La qüestió és si hi ha un percentatge realment significatiu d’usuaris que utilitzen el transport públic malgrat tenir la possibilitat d’usar el seu privat. Fa la sensació que han de ser realment pocs, si exceptuem probablement els que es mouen entre Sant Julià i Andorra la Vella i amb uns horaris compatibles amb els del bus exprés. Les mancances del servei per horaris o itineraris o unes tarifes que no són atractives segueixen sense facilitar que l’autobús esdevingui una alternativa real al cotxe. I segons quins canvis tampoc ajuden a fidelitzar el client i poden donar la sensació que no hi ha massa miraments amb ells. Va passar per exemple amb l’eliminació de la històrica parada de La Poste, traslladada al carrer Pau Casals. Conxita Marsol va dir llavors que tot plegat estava en espera del nou concurs i la reordenació de línies que ha de comportar. Una qüestió que va d’entrebanc en entrebanc, el dar­rer, el recurs de la mateixa Cooperativa contra que sigui FEDA qui lideri la futura plataforma de transport. Si l’administració pretén pacificar el trànsit no hi ha millor antídot que impulsar una xarxa de transport públic potent. I hi ha molta feina a fer per aconseguir-ho.

tracking