Editorial

Aeroports, heliport

El president de la Cambra, Miquel Armengol, defensa que un aeroport a Andorra seria compatible amb el de la Seu d’Urgell després que Albert Batalla carregués contra el projecte qualificant-lo d’“exercici de ciència-ficció”

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La Cambra ja ha encomanat el primer estudi que ha de determinar si un aeroport en territori andorrà és viable. Si aquest primer informe conclou amb un resultat favorable per al projecte en seguirà un altre. Fins a tres informes, que avaluaran diferents aspectes cabdals per a la construcció de la infraestructura, hauran de donar l’aval abans de plantejar un pas definitiu. L’ens tira endavant d’aquesta manera la decisió d’abordar si el Principat pot tenir un equipament aeri propi, una qüestió que no és novedosa però que mai no ha passat de ser una iniciativa sense recorregut per les dificultats tècniques i la inversió necessària. La Cambra compleix amb la missió de plantejar projectes que poden contribuir al desenvolupament econòmic del país. És si fa no fa el missatge que ha donat el Govern aquests dies, malgrat que des de l’executiu se segueix insistint que la seva aposta és l’aeroport de la Seu, que també és el d’Andorra. A més, amb el compromís renovat pel nou govern espanyol d’implicar-se per dotar la infraestructura del necessari GPS perquè pugui tenir una operativa regular. L’alcalde de la Seu d’Urgell sí que va reaccionar amb duresa –excessiva, val a dir– al projecte, que va qualificar-lo “d’exercici de ciència-ficció”. El president de la Cambra de Comerç explicava ahir que ha tingut l’oportunitat de parlar amb Albert Batalla després d’aquestes declaracions i que l’alcalde ha entès els seus raonaments. La motivació de la Cambra és comprensible, però els dubtes sobre el que planteja també. No només per les dificultats d’un projecte d’aquesta envergadura, també perquè fa anys que vivim un serial per construir quelcom bastant més petit, un heliport, i encara és hora que hi hagi ubicació. Perquè encara està per veure que sigui Tresoles i que hi pugui haver un moviment transcendent per a la construcció abans que acabi la legislatura. Potser és hora, i aquests estudis encomanats per la Cambra poden ajudar, de posar definitivament sobre la taula si Andorra pot aspirar o no a tenir connexions aèries. I a partir d’aquí fer un plantejament ferm i decidit. Ara per ara, la realitat és que hi ha un aeroport que porta el nom d’Andorra a escassos quilòmetres de la frontera sud i que en la mesura del possible s’ha de seguir insistint perquè tingui un futur molt més prometedor que el seu present.

tracking