L’aeroport d’Andorra-la Seu no té la projecció que s’esperava de la infraestructura i és possible que acabi la legislatura i l’heliport nacional segueixi sent un projecte. La desconnexió d’Andorra amb l’exterior –fora del que no és la carretera– continua sent una mancança que no acaba de resoldre’s i ara la Cambra de Comerç ha reobert una qüestió que no apareixia des de la campanya electoral del 2015, la de l’aeroport dins de territori nacional. Llavors va ser Liberals qui duia al programa la proposta per analitzar la viabilitat de la infraestructura aèria. Un posicionament que mantenen –els dirigents que continuen al partit i també aquells qui han marxat, com posen de manifest les declaracions de Ferran Costa i Josep Pintat recollides avui al Diari– amb el convenciment que, si és viable, serà l’equipament que desenclavi Andorra i, a més, sense la necessitat de dependre de les administracions veïnes. Però la resta de formacions polítiques expressen els seus dubtes i el Govern insisteix que la seva aposta ara per ara és heliport més l’aeroport d’Andorra-la Seu. La infraestructura veïna segueix pendent de la instal·lació del sistema GPS, una validació que ha de venir de Madrid i que no acaba d’arribar malgrat que ha quedat demostrat que sense aquesta tecnologia el futur de l’equipament no serà gaire diferent al seu present. Per tant, ofereix poques possibilitats per incidir de manera destacada en el desenvolupament econòmic i turístic del Principat. Sense GPS no hi haurà xàrters ni línies regulars perquè, com ja va quedar demostrat en l’última acció de l’agència Regina, cap companyia s’arriscarà a operar en un aeroport difícil amb condicions meteorològiques adverses. Això vol dir que s’ha d’avaluar la possibilitat de l’aeroport propi? La Cambra fa la seva funció, que és la de mirar pel progrés de l’economia del Principat, però l’orografia del territori no convida a l’optimisme. La possibilitat ja s’ha avaluat en el passat amb resultats clarament decebedors, no tan sols per les exigències tècniques difícils d’acomplir, també pel desembors econòmic. Sigui com sigui, un nou estudi està en marxa i serà el que aporti més llum. El més factible a hores d’ara, però, és insistir davant de l’executiu de Madrid en la importància de dotar l’aeroport de la Seu dels mitjans perquè creixi en activitat.
estevet va dir..S'apropen les eleccions i comença la temporada de fer volar coloms... Qui se'n recorda del metro aeri, dels jocs olímpics i d'un equip de futbol a primera? I penseu realment que un heliport desenclavarà el país? Qui es podrà permetre la despesa (a banda dels polítics i alts càrrecs de la funció pública)?
RespondreTotalment d acord! No crec que l aeroport solventi el problema, tant geopolític com de mobilitat... No és funcional. A part, és carregaràn dos atractius d Andorra; la tranquil.litat acùstica i la qualitat del aire (de moment)