Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Editorial

Dièsel en retirada

Barcelona veta la circulació als vehicles de més de vint anys a partir del 2019 i la mesura arribarà fins al Principat, perquè suposa que tots els cotxes amb matrícules anteriors a la C8000 no podran desplaçar-se a un destí habitual
Actualitzada 07/03/2017 a les 06:37
Els cotxes de gasoil que no fa gaires anys eren molt valorats al mercat tenen gairebé data de caducitat. La contaminació que generen està fent més que nosa, i són cada vegada més les ciutats que estableixen mesures restrictives per impedir la circulació dels vehicles, sobretot amb combustible dièsel, que provoquen emissions perjudicials per a la salut de les persones i per a la del planeta quan se n’acumulen de manera notable. L’última a afegir-se al llistat de prohibicions ha estat Barcelona, que ahir va anunciar que els turismes de més de vint anys queden vetats a partir del 2019. La mesura s’estén a quaranta municipis de la conurbació de la ciutat i tindrà afectació sense dubte per als vehicles amb plaques andorranes. Encara en són molts els que superen els vint anys, tots els que tenen matrícules anteriors a la C8000, i continuen formant part del parc mòbil nacional, i amb la decisió de les administracions catalanes es veuran reduïdes notablement les opcions de circular més enllà de les fronteres. La Ciutat Comtal i el seu entorn són un lloc de desplaçament molt habitual per als vehicles del país, i en breu quedaran exclosos d’aquesta àrea per ser massa contaminants. Les actuacions a Andorra en aquest sentit no seran –més que probablement– tan contundents, perquè els nivells de contaminació que s’assoleixen a les Valls no tenen res a veure amb l’entorn urbà de la metròpoli barcelonesa, però són un toc d’alerta. Posen damunt la taula la necessitat d’anar substituint els cotxes vells per d’altres que causin menys efectes nocius per a la salut en general, perquè les emissions estiguin més controlades. I per la xarxa viària circulen molts vehicles de vint anys i de més, dièsel i gasolina, com es pot comprovar fàcilment mirant la quantitat de plaques anteriors a la C8000 que transiten pel país. La renovació del parc mòbil comença a ser una assignatura pendent en la qual l’administració, com han fet les de la majoria de països de l’entorn, s’hi ha de posar amb plans específics per retirar turismes contaminants de la circulació. Els plans Engega per incentivar l’activitat dels concessionaris i els vigents per impulsar la compra de vehicles elèctrics han tingut efecte però moderat. Caldrà reflexionar sobre les mesures a prendre per no perdre el tren de la reducció d’emissions i la substitució de vehicles contaminants.
Etiquetes
  • #2 Joan
    (08/03/17 02:41)

    Vaja il·luminat el que em precedeix, aquest carburant que es ven es bàsicament  per turistes que ens visiten i marxen a contaminar a fora nosaltres amb dos o tres gasolineres ja faríem.També denota enveja ja que evidentment que es negoci i no pas encobert com tants d'altres que no deixa de tenir el seu risc perquè cada gasolinera amb els estàndards de seguretat que es requereixen, suposa una inversió aproximada de dos milions a la fresca per estació de servei.

    Respondre
  • #1 Negoci encobert
    (07/03/17 17:29)

    El problema no són si els vehicles contaminen o no, el problema està en el parc mòbil sobredimensionat per la nostra petita Vall, el problema és que es consumeixen 130 milions de litres de combustible fòssil a la nostra petita Andorra,necessitaríem 3 andorres per absorbir tals nivells de contaminació el problema és que no hi ha polítiques de mobilitat, el problema és que el sentit comú és el menor dels sentits .... Ens veneu fum en forma de "sostenibilitat" i en realitat, l'únic que es pretén és incentivar les vendes de cotxes, tant és si són dièsel o no ho són ....

    Respondre
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477