Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Editorial

Promoció negativa

L’existència d’apartaments per a visitants que proliferen pel territori de manera incontrolada té conseqüències molts perjudicials per a la imatge turística, perquè el mal servei que es dona s’identifica amb tot el Principat
Actualitzada 19/02/2017 a les 06:47
El sistema de control que Canillo ha posat en marxa per identificar els allotjaments turístics de la parròquia que no exerceixen legalment aquesta activitat està tenint l’efecte positiu que la corporació buscava. Dos centenars de propietaris que havien convertit un habitatge en un apartament per a visitants han fet els deures i s’han donat d’alta al comú des del desembre. Una situació que revela que el nombre de pisos sense regularitzar és elevat perquè de seguida hi ha hagut resposta dels afectats, que han vist que estaven sent vigilats i que hi ha molta feina a fer per erradicar aquesta pràctica. Conseqüència col·lateral dels excessos dels anys de bonança econòmica en la construcció d’habitatges i de les facilitats per operar que ofereix Internet en molts àmbits. El dels allotjaments en destinacions turístiques és un més, perquè és un mal que pateixen moltes ciutats que reben una afluència de visitants. En el cas d’Andorra, el camí online ha estat una via de sortida per a molts propietaris que havien adquirit un pis potser plantejat com una inversió i no aconseguien treure’n el rendiment esperat. Ni venda ni lloguer. I llavors s’han afegit a l’oferta d’allotjaments per a turistes aconseguint trobar uns beneficis sense gaire complicació perquè no han legalitzat l’activitat econòmica que desenvolupen i, per tant, no els representa cap cost. L’afectació per aquest exercici irregular arriba a les arques de les administracions perquè no es paguen les taxes i impostos corresponents però sobretot té un efecte molt negatiu en la imatge del país. El cònsol canillenc denuncia que els clients d’aquests allotjaments reben un servei nefast, perquè quan es planteja un problema, tan simple com no trobar les claus perquè no hi ha un punt identificat on acudir, el que està en joc és l’atenció que tot el Principat dona als visitants. Alhora que l’absència total de control de qui lloga l’apartament provoca que en lloc d’allotjar-se el número contractat puguin ser-hi tots els que vulguin amb els problemes d’inseguretat, sorolls i molèsties que comporten. Una imatge totalment oposada a la que anhela Andorra com a destinació de servei de qualitat. Les inspeccions que implementa Canillo han demostrat que són eficaces i han de continuar els esforços, també de Govern, per acabar aquestes pràctiques nocives per al prestigi del país.
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477