Editorial

L'heliport arrenca

El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va presentar a la majoria i minoria del comú d’Encamp els informes sobre l’heliport. D’entrada, l’acollida ha estat positiva i es comença a posar la maquinària en marxa per engegar el 2017

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El projecte de pressupost per a l’any vinent inclou una partida d’1,5 milions d’euros per a la construcció de l’heliport a Encamp. El Govern preveu que per al 2018 sigui la mateixa quantitat. Aquest primer pas de l’executiu calia que es ratifiqués amb el suport –o com a mínim amb l’absència d’enfrontament– de les diferents forces polítiques comunals d’Encamp. L’afer heliport és massa sensible i ja ha provocat prou maldecaps com per fer-se massa il·lusions que pugui tirar endavant tan bon punt es denoti un focus mínimament important d’oposició. La infraestructura és gairebé segur que es construirà a l’entrada d’Encamp. I segurament poc té a veure si és o no una ubicació idònia o una de les més idònies. S’emplaçarà allà especialment, perquè d’entrada és un lloc deshabitat i perquè el projecte de desenvolupament futur de La Cabeca no s’ha començat a edificar; i de sortida, es tracta d’una zona industrial no residencial. Per tant, és molt important que tota la maquinària s’engegui de seguida, perquè l’heliport és un projecte tan debilitat que amenaça d’esfondrar-se a la més mínima pressió negativa. L’afer del Patapou i la marxa enrere del Govern va comportar que el projecte quedés tocat de mort a l’hora de ser situat a qualsevol indret amb una mínima presència residencial. Era lògic. Si es va canviar d’idea per la pressió dels veïns del Patapou qualsevol altra zona de les mateixes característiques tenia dret a oposar-s’hi. Aquest va ser el motiu pel qual el projecte de la Comella ja va néixer mort, amb l’agreujant que el comú de la capital va acabar tenint un paper molt trist. Primer va oferir els terrenys per a l’heliport a la Comella i posteriorment es va haver de posar de costat dels veïns per fer front comú de la mateixa forma que ho havia fet amb el Patapou. És una bona notícia que l’heliport per fi sembla que tindrà una ubicació que no generarà protestes, encara que hi ha dubtes evidents respecte que sigui un dels llocs més adients. No és cap secret que quan s’han fet mil estudis sobre els millors indrets per fer-lo, aquest no estava entre els ideals. S’hi arriba de rebot, quan ja no s’estudia on és millor, sinó on crearà les mínimes molèsties. Esperem que com a mínim els informes tècnics no estiguin fets amb calçador.

tracking