Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Quatre rodes

Un 4x4 a punt per a tot

Joan Carles Grau condueix des de fa tretze anys el jeep Mercedes classe G que, a més de dur-lo amunt i avall pel país, cada any serveix per donar un cop de mà als Reis d’Orient durant la cavalcada d'Escaldes.
Joan Carles Grau amb el seu 4x4

Un 4x4 a punt per a tot

Joan Carles Grau amb el seu 4x4

Fernando Galindo
Actualitzada 21/02/2017 a les 13:21
Abans, quan m’havia de comprar un cotxe, mirava els que eren potents i que cor­rien... ara vaig cap a allò pràctic, que vagi bé per a la vida familiar... El proper que em compri serà per dur els fills i els fills dels amics! Això sí, 4x4 segur”, resumeix Joan Carles Grau, director tècnic de la Mútua Elèctrica de Sant Julià i portaveu de l’Associació d’Entitats del Sector Energètic (AESE). Aquest amant confés del món del motor condueix avui, i des de fa tretze anys, el jeep Mercedes classe G –“el clàssic de línies rectes, que té un disseny de fa 35 anys”, detalla–, que a més de dur-lo per anar amunt i avall pel país, especialment per la seva pàtria laurediana, també serveix per donar un cop de mà quan cal. I és que en tractar-se d’un vehicle alt i fort i que té remolc, sol ser un dels fitxatges habituals dels Reis per a la cavalcada d'Escaldes. “Cada any dono un cop de mà als Reis i hi duc enganxada la carrossa”, explica. O quan hi ha una nevada contundent, com les de les darreres setmanes, si els veïns no poden sortir de casa, cap problema: s’ofereix a fer de taxista bon samarità si li ho demanen.

“Sempre m’han agradat els cotxes alts... a més, he portat de tot, fins i tot camions. Saps que tinc tots els permisos de conducció, fins i tot he dut un autobús?”, explica. Això del bus, però, té la seva conya. No és pas que Grau a l’època de joventut s’hagués dedicat a dur escolars en cap cotxe de línia per guanyar-se un extra... sinó que un any, amb sis amics, es van animar a comprar per quatre duros un autocar de l’empresa Nadal que ja ni passava la ITV. “El vam arreglar i vam decidir usar-lo per anar de vacances! I tots ens vam treure el carnet per poder-lo portar”, relata rient. Després de la posada a punt de l’autobús escolar, que va acabar transformat a l’interior com una autocaravana, van emprendre carretera avall... fins a València. I per què, cap a la terra de les flors i els tarongers? Doncs perquè justament aquella colla tenia festa pels volts del 19 de març, quan se celebra la cremà de les falles, i no van dubtar gens d’anar-la a veure en directe enfilats al bus. “Va ser molt divertit... i d’allà vam baixar fins a Torremolinos!”, recorda.

I com que el món del motor sempre l’ha tibat, amb menys de 18 anys ja tenia el carnet. “Però té una explicació: abans les autoescoles tancaven a l’agost i si complies la majoria d’edat llavors et permetien passar el permís abans i te l’entregaven quan ja tenies l’edat. A mi me’l van donar el dia del meu aniversari”, assenyala content.

Un endollable al 100% per la feina
Treballant a la Mútua Elèctrica el més natural és que Grau condueixi un cotxe d’empresa (és una furgoneta) 100% elèctric. Només hi veu punts a favor, d’aquest tipus de mobilitat: “Carreguem les bateries dos cops per setmana i té uns 150 quilòmetres d’autonomia, i el cost no arriba a l’euro cada 100 quilòmetres.”
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477