L'hora dels millennials

Educació per salvar el planeta

Zoe Oliveros és una de las participants en la XXII trobada de joves científics d’escoles associades a la UNESCO

Educació per salvar el planeta

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Prop de quatre mesos és el temps que l’estudiant de 4t de l’Escola Andorrana de Santa Coloma Zoe Oliveros ha trigat, amb els seus companys de classe Martina Sopena i Dai Mameghani, a preparar el treball sobre la desertificació que els portaria a la XXII Trobada de Joves Científics d’Escoles Associades a la UNESCO que va acollir la ciutat lusitana de Santarém fa unes setmanes i que ha permès viure una experiència única als tres joves andorrans. “Ha estat molt gratificant, li recomano a tothom”, comenta Mameghani. Una reunió que segons l’organització té l’objectiu de fomentar la cooperació i la pau internacional a través de l’educació.

Gràcies a la presentació del projecte, els alumnes han conegut les causes i les conseqüències d’un problema mediambiental provocat per l’activitat humana. La Gabriela Gacitúa és la professora que els ha acompanyat en aquesta experiència. “Van fer un paper molt bo, van demostrar un gran nivell d’anglès i personalitat”, puntualitza.

“És important tractar temes sobre medi ambient. Som la generació més propera a la qual afectaran qüestions com la desertificació”, explica Oliveros. Presentar el treball davant alumnes d’altres nacionalitats va servir a l’Oliveros, la Sopena i el Mameghani per visualitzar altres formes d’exposar de les escoles. “Sortim d’un sistema en què ens preparen per fer presentacions molt visuals i vam veure que la resta de participants partien d’una base amb molt de text”, afegeix Sopena. I és que els joves van mostrar la seva investigació davant una cinquantena d’alumnes dels Estats Units d’Amèrica, Itàlia, Alemanya i Espanya, cosa que els va permetre “portar el nom d’Andorra per tots aquests països”, afegeix la docent. També els companys coincideixen en el fet que la participació en el projecte els ha aportat més organització a l’hora de preparar un tema. I és que es van trobar algunes complicacions tècniques pel camí, cosa que “va fer sortir la nostra resolució per buscar alternatives i solucions”, reconeix l’alumna. A més a més, han pogut donar veu al tema de la desertificació, “una afectació global que desconeixia molta gent i de la qual s’ha de conscienciar”, remarca Oliveros. L’estudiant té la seguretat que es formarà en l’àmbit científic i que ho farà a Barcelona, però encara no té definida l’àrea.

tracking