L'hora dels millennials

Innovació en roba esportiva

Marta Marsà ha creat Whitefit, una empresa online de venda de roba esportiva amb personalitat i feta a Andorra

L'emprenedora Marta Marsà

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La roba d’esport és força similar. Tot­hom acostuma a vestir amb malles negres, samarretes de tirants i altres estilismes que es repeteixen entre la multitud d’un gimnàs o els esportistes que passegen per la muntanya. Amb només 25 anys, la canillenca Marta Marsà ha sabut reconèixer aquest nínxol de mercat i aprofitar-lo per a crear Whitefit, una empresa online de venda de roba esportiva amb personalitat i feta 100% a Andorra. “És el meu primer projecte com a emprenedora. Ara estic en procés de desenvolupar la pàgina web, però vaig creixent a poc a poc”, diu.

L’empresa la portat tota sola tot i que té col·laboradors que l’ajuden. “El meu pare, per exemple, fa les il·lustracions de la col·lecció, un jove emprenedor andorrà és el fotògraf, i un altre noi, que treballa de forma autònoma, fa els vídeos”, comenta Marsà.

Assegura que sempre ha tingut clara la idea de crear un negoci propi però que es va trobar amb un problema: no sabia com dur-lo a terme. És per això que, una vegada acabada la carrera en disseny de moda, va decidir estudiar un màster en emprenedoria i innovació. “El màster es basava a crear un projecte i totes les assignatures giraven al voltant de donar valor afegit a l’empresa respecte a la competència. En acabar tenia un model de negoci molt consolidat i vaig decidir posar-lo en marxa. Vaig deixar la feina com a dissenyadora i em vaig llançar a la creació de la que va ser la primera col·lecció comercial de Whitefit”, assegura la jove. Les vendes van augmentant i ja n’ha tingut alguna d’internacional. “Estic contenta perquè no tinc una web consolidada, no he fet màrqueting fora d’Andorra ni publicitat, però l’empresa funciona i ja he fet algunes vendes a França.” Tot i així, Marsà remarca que l’èxit de les vendes online té lloc, principalment, perquè la gent hagi pogut tocar i emprovar-se el producte amb anterioritat. “He fet dos showroom i han funcionat molt bé. La gent pot conèixer el producte, tocar la tela i veure el material de què està fet.” A més, diu que un altre dels punts forts en aquest tipus de venda és “oferir l’enviament i la devolució gratuïta en la primera compra”, ja que el consumidor segueix tenint l’oportunitat de tocar i emprovar-se la roba sense compromís.

Ara, el futur més proper de Whitefit és seguir desenvolupant-se i poder obrir noves comercialitzacions a Espanya.

tracking