Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
L'hora dels millennials

Col·laborar per innovar

Albert Gomà és un jove lauredià de 32 anys que en fa quatre que és al capdavant de Social Innova, una consultoria d’innovació.
Albert Gomà és un jove lauredià de 32 anys que en fa quatre que és al capdavant de Social Innova, una consultoria d'innovació.

Col·laborar per innovar

Albert Gomà és un jove lauredià de 32 anys que en fa quatre que és al capdavant de Social Innova, una consultoria d'innovació.

Actualitzada 05/06/2017 a les 07:47
Promoure una societat més humana, col·laborativa i sensible. Aquest és l’objectiu principal d’Albert Gomà, un jove lauredià de 32 anys que en fa quatre que és al capdavant de Social Innova, consultoria d’innovació.

El compromís social sempre ha acompanyat Gomà. Per això va fundar aquesta empresa i per això també va decidir estudiar, en el seu moment, ciències polítiques i un màster en recerca social aplicada. “M’apassionava l’activisme polític i em veia treballant d’això”, afirma.

Amb el temps, Gomà, que va estar treballant a Andorra Turisme creant un observatori turístic, es va adonar que no li agradaven els entorns “massa estructurats i polititzats”, i va decidir emprendre. Ho va fer l’octubre del 2013 sol i amb la voluntat de disposar d’una estructura pròpia per engegar els seus projectes. “Vaig triar l’opció de viure amb la inestabilitat, la complexitat i la impredictibilitat, però en llibertat i amb coherència”, assegura.

Social Innova és segurament el reflex de la personalitat d’aquest jove amb idees clares, compromès socialment i a qui li agraden les experiències noves. “Col·laborem amb una xarxa de dissenyadors, artistes, enginyers, psicòlegs, investigadors i creatius que treballen al voltant de l’economia col·laborativa i solidària, el moviment maker i la innovació social, i també amb una xarxa internacional, Ouishare, que aglutina persones que treballen en innovacions socials arreu del món”, explica Gomà. La seva missió principal, manifesta, “és ajudar organitzacions o individus a dissenyar els seus productes i serveis sobre la base de les necessitats, desitjos i comportaments reals de les persones”.

Ara Gomà es troba immers en el projecte de Timoteo, un artesà del Perú “que realitza un producte preciós però mal posicionat i del qual em van inspirar els seus valors de bellesa, paciència, humilitat, respecte per la natura i esforç”. Junts han portat el projecte a internet, amb una campanya de microfinançament, fins a Nova York, on Timoteo ha organitzat un taller formatiu al Textil Arts Center i ha exposat les seves peces en una galeria d’art. “Així sabem quin és el mercat i l’interès que desperta el producte”, afirma Gomà. Darrere del projecte, molta feina, i els altres ingredients que hi són sempre la passió per innovar, l’ètica i el compromís social.
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477