Amb la motxilla i les xiruques

Uns llacs de cine

Circ de Tristaina. Un recorregut de baixa dificultat amb una longitud de quatre quilòmetres i mig que ofereix unes vistes magnífiques, des de dalt de tot dels pics, dels tres llacs, que formen un paisatge molt atractiu

Uns llacs de cineCAMINS D'ANDORRA

L’itinerari presentat és un recorregut que es troba a la parròquia d’Ordino, de dificultat baixa, amb una longitud de quatre quilòmetres i mig i un desnivell de 178 metres i que ofereix unes increïbles vistes de tota la zona del circ de Tristaina.

L’inici de la ruta és al pàrquing de l’estació d’esquí d’Ordino Arcalís i des d’allà s’ha d’anar cap a l’extrem oest. En aquest punt s’envolta la zona del restaurant per on surt el sender que puja al circ de Tristaina i un cop assolit el coll, les vistes, tant de la vall d’Ordino, com dels llacs de Tristaina, són espectaculars. Des de dalt s’hi poden veure el llac de Més Amunt, a continuació el llac del Mig i a la zona més baixa el llac Primer.

Aquest primer coll és un punt magnífic, a 2.330 metres d’altitud, per relaxar-se durant uns minuts, contemplant els dos vessants, tant la vall cap a l’est, tot verd i amb un espectacular barranc, com el circ de Tristaina cap al nord i els llacs de Tristaina. Per seguir la ruta s’agafa el camí que va directe cap al llac del Mig i es voreja per l’esquerra fins arribar a una zona rocosa que sense complexitats es pot superar fins veure el llac a major altura dels tres que conformen el circ de Tristaina, el llac de Més Amunt, a 2.306 metres d’altitud. A continuació, hi ha un suau descens que porta cap a l’últim o el primer segons es mira dels llacs de Tristaina: el llac Primer, a 2.249 metres d’altitud, on es pot observar en la seva zona central un blau intens que ocupa tota la bellesa del desguàs final dels anteriors, i allà s’hi troba el naixement del riu Tristaina, un dels principals proveïdors d’aigua del riu Valira del Nord.

Per completar la circular pels llacs de Tristaina (circ de Tristaina) només queda pujar per un corriolet a un petit coll, on un camí torna cap a aquest per on s’ha pujat, o també hi ha l’alternativa de baixar a la zona de la Coma del Forat, en paral·lel a la carretera, per tornar cap al pàrquing de l’estació d’Ordino Arcalís, el punt d’inici.

Els llacs, les impressionants vistes i els pics que conformen aquesta magnífica ruta la converteixen en un atractiu indispensable d’obligada visita per a tot senderista amant de la natura.