Amb la motxilla i les xiruques

Un estany diferent

Estany de la Nou. Aquest llac té la peculiaritat que la temperatura de les seves aigües no és gèlida, ja que s’alimenta de les aigües freàtiques del subsol. Un recorregut exigent pel desnivell però que val molt la pena

Un estany diferentRUTES PIRINEUS

Aquest recorregut circular permet gaudir d’un dels estanys més bonics del país, l’estany de la Nou, ubicat a la vall del Madriu-Perafita-Claror, declarada Patrimoni Natural de la Humanitat per la Unesco l’any 2004 en la categoria de paisatge cultural. L’excursió no presenta cap dificultat tècnica però físicament és exigent a causa del desnivell que cal superar. L’itinerari, que està ben se-nyalitzat amb pals verticals a totes les cruïlles, comença a la carretera de la Comella i de la Plana, just a l’entrada de l’espai de la vall del Madriu. S’inicia ascendint per un bonic camí empedrat fins arribar al trencall del camí de la borda de Boïgot. En aquest punt es deixa el camí principal i s’agafa el camí de la dreta, que enfila pel vessant de la muntanya. Un cop arribat a la borda, cal seguir avançant pel vessant occidental de la vall fins a topar amb un pont sobre el riu Perafita, el qual s’ha de creuar i s’arriba a un trencall senyalitzat. S’agafa el GR 11-10 cap a la dreta, remuntant la vall del riu de Perafita en direcció els refugis de Perafita i Claror, que es trobaran senyalitzats. Cal anar pujant i seguint els senyals blancs i vermells, que portaran pel mig d’una vegetació exuberant i que permet veure els salts d’aigua del riu. Després de creuar una tartera es troben dos grans blocs aplanats de roca granítica, que són les anomenades pedres Balladores. Es va guanyant altura i s’acabarà sortint del bosc per trobar el trencall de la vall de Claror.

En aquest punt cal deixar el GR 11-10 i s’agafa el corriol que surt a la dreta (SO) en direcció el refugi de Claror, on s’hauran de seguir fites de pedres i senyals de pintura groga. Un cop travessat el riu de Claror mitjançant una passarel·la de fusta, s’haurà de pujar per un llom i s’acabarà desembocant al GRP. Caldrà girar a la dreta fins al refugi de Claror, un indret que ofereix unes vistes espectaculars. Es desfà el tram de GRP que s’ha fet fins al trencall i es continua en direcció NE, seguint els senyals grocs i vermells, que portaran fins a l’estany de la Nou. A diferència de la resta d’estanys, aquest no té les aigües gelades perquè s’alimenta d’aigües freàtiques del subsol. Es continua la ruta seguint els senyals del GRP en direcció el refugi de Perafita on, un cop s’hagi arribat, caldrà anar cap a l’esquerra, travessar un prat i seguir els se-nyals de pintura groga en direcció Ràmio.

A partir d’aquí es retorna a terreny boscós de pi negre, boix i algun bedoll, conegut com el bosc del Ròdol, i el camí és un llarg descens que porta fins al riu Madriu. S’arriba al pont de Ràmio i a continuació s’enllaça amb el camí històric de la vall del Madriu, que s’agafa cap avall. Al cap de poca estona s’arriba al petit nucli d’Entremesaigües, es creua i es continua fins al pont de Sessana i l’entrada de l’espai natural, on finalitza la ruta.