Amb les xiruques i la motxilla

Retorn al passat pagés

Itinerari de l’obaga. Un recorregut per conèixer un conjunt d’antigues bordes construïdes amb granit, recórrer la part baixa del Madriu, a la parròquia més jove del país, i descobrir l’antiga ciutat d’Escaldes.

Retorn al passat pagésVISITANDORRA

Aquesta setmana proposem un recorregut de dificultat alta que permet descobrir el passat arquitectònic de la parròquia més novella del país. Per arribar al punt de sortida des d’Escaldes-Engordany s’agafarà l’avinguda Carlemany fins a l’església, on a pocs metres es troba la plaça de Santa Anna, l’inici de l’itinerari de l’Obaga, segons la publicació de la ruta a Visit Andorra.

Una vegada es creua l’avinguda Carlemany, s’emprèn el car­rer de l’Obac fins a arribar a la plaça homònima. A pocs metres, s’agafarà el camí de la Plana, que conduirà fins a la CG-2, que s’ha de creuar per tornar a agafar el camí de la Plana.

Una vegada arribat a aquest punt, el camí empedrat que s’emprèn està marcat per un fort pendent. Tot seguit, es deixa enrere el camí de la borda del Vicari i es continua per la mateixa senda fins a arribar a la urbanització de la Plana. Al final d’aquesta es torna a agafar el camí que condueix a la carretera, a l’altre marge d’aquesta es troba el camí del Rec nou de l’Obac.

La ruta segueix paral·lela a la carretera, on progressivament es va guanyant alçada, fins superar el nou cementiri d’Escaldes, tot seguit l’alpinista s’endinsarà a la Vall del Madriu. Posteriorment es segueix el GR, uns 300 metres fins a arribar a l’encreuament del camí de la font del Boïgot, en aquest punt l’itinerari seguirà pel camí de la font del Boïgot marcat amb punts grocs, on es troba una borda, a mesura que es va guanyant alçada en mig del bosc obac, on s’ha de creuar el riu de Claror i Perafita. En aquest punt, a pocs metres del camí de Perafita, es recomana fer-hi una aturada per prendre alguna cosa i descansar abans de començar la tornada.

Per emprendre el camí de tornada, s’agafa aquest mateix camí de Perafita i a pocs metres els excursionistes es trobaran amb la font Pixadera. Tot seguit es creua el riu del Madriu, on s’albiren les bordes d’Entremesaigües. En aquest punt, es segueix pel GR direcció a Escaldes pel camí empedrat fins a arribar al pont del Sassanat i arribar a la carretera de la Plana. Seguidament s’ha de creuar aquesta per emprendre el camí de baixada fins arribar a la CG-2, la qual s’ha de pujar uns 800 m fins arribar al camí de les molleres, on a pocs metres es troba el pont de la Tosca. De seguida, es creua l’avinguda Carlemany, on vora el riu es baixarà fins arribar al pont d’Engordany, el punt on finalitza aquesta ruta.

Aquest recorregut descobreix als senderistes l’antiga ciutat d’Escaldes i el passat pagès del país, amb les bordes que s’albiren al llarg del camí.