Seguint la pista

Llac del Cubil. Un recorregut d’alta dificultat que transcorre per terreny boscós i que creua el domini esquiable de Grandvalira. La ruta, depenent de l’època en què es realitzi, regala unes vistes espectaculars

Seguint la pistaVisita Andorra

El recorregut d’aquesta setmana és una ruta circular de dificultat alta que passa pel llac i els pics del Cubil, que no deixaran indiferents els seus visitants. Al llarg d’aquest recorregut puntualment es creuaran dues vegades les pistes d’esquí, ja que l’itinerari transcorre pel domini esquiable de Grandvalira, així que cal tenir especial cura i atenció. El camí és ideal per iniciar-se en l’esquí de muntanya, amb 400 metres de desnivell i 4 quilòmetres de baixada, marcats pels pendents suaus en tot moment. El punt de sortida és el Peretol Soldeu-Bordes d’Envalira, on s’agafa el camí del pont de Capigol i, al cap de 300 metres, es comencen a seguir els senyals grocs i vermells que es troben situats als pals de la llum. A continuació s’ha de creuar un pont sobre el riu Valira d’Orient i ascendir fins que es troba una pista d’esquí que no cal abandonar fins arribar a un encreuament amb una altra pista. S’ha de prendre la segona pista que va ascendint fins topar amb el llac de Cubil, tenint especial compte si es fa forapista i hi ha abundant neu. Depèn de l’estació en la qual es realitzi aquesta excursió, el llac es deixarà veure més o menys, però la ruta valdrà la pena per estar ubicada en una zona amb un entorn fabulós que regala unes vistes espectaculars. El llac està caracteritzat per ser petit però de considerable profunditat, amb gran abundància de truites que, en època de pesca, fa que aquesta ruta estigui del tot completa. Al costat del llac es pot trobar l’Orri del Catau, un conjunt de construccions senzilles que s’utilitzaven fins a principi del segle XX per a la ramaderia ovina. Aquí vivia el pastor i el seu ramat durant l’estiu, època en la qual munyia les ovelles i feia formatge. La combinació del paisatge nevat i el gran reflex de l’aigua a causa de la profunditat mostren una imatge preciosa de l’entorn, del qual pocs visitants poden marxar sense immortalitzar el moment amb la càmera.

Un cop s’hagin recuperat les forces, s’inicia el camí de tornada fins arribar al remuntador del pla de les Pedres. Des d’allà, cal girar a l’esquerra en direcció el Peretol i, un cop creuat el pont i pres el camí del pont de Capigol, s’haurà finalitzat aquest fantàstic recorregut.

LOCALITZACIÓ: Encamp DURADA: 3 hores i 7 minuts DIFICULTAT: difícil DISTÀNCIA: 8,1 quilòmetres DESNIVELL +: 357 metres DESNIVELL -: 357 metres