Entre pistes i viratges

Port Negre. Un recorregut que es troba al sector d’Arinsal de l’estació massanenca de Vallnord i que es considera de dificultat alta per fer esquí de muntanya, ja que al principi de l’itinerari s’han de fer força viratges

Entre pistes i viratgesWikiloc

El recorregut d’aquesta setmana va pel domini massanenc de Vallnord, a l’estació d’Arinsal. Consisteix en una ruta per a la pràctica de l’esquí de muntanya amb una dificultat alta, on la majoria del camí es fa pel costat de les pistes. La distància total és de cinc quilòmetres i té un desnivell de 950 metres.

L’itinenari presentat s’inicia a l’embarcament del telecadira Josep Serra, a 1.550 metres, que es troba al costat del pàrquing del Crest. La ruta segueix per la pista blava de les Marrades, on agafa la part més complicada, ja que s’han de fer uns viratges a l’exterior de la pista mentre es va pujant. A partir que s’acaba la zona de revolts, s’ha de creuar la pista i seguir recte per la verda del Cortal.

A partir d’aquest punt, la pujada és més senzilla i es passa pel costat de les pistes blaves de les Fonts, la Solana i el Port Vell fins arribar al Port Negre, que es troba a una cota de 2.500 metres. Una vegada al Port Negre es poden veure els diferents cims que hi ha al seu voltant, com el del pic Negre (2.569 metres), el pic Alt de la Capa (2.572 metres), el pic de Comapedrosa (2.942 metres), situat al nord-oest, i també el pic del Cubil (2.358 metres), que es troba a dalt de tot de l’estació de Pal.

Un cop a dalt, es pot baixar fins al punt d’inici o bé esquiant per les pistes o fent esquí de muntanya. En ser una pràctica per les pistes, l’última hora que es pot descendir a l’estació, fora de l’horari de pistes, és a les deu de la nit.

Per altra banda, aquest itinerari també es pot fer per una ruta una mica més senzilla perquè es pot iniciar des de la pista verda del Cortal, si es puja amb el telecadira Josep Serra. D’aquesta manera permet evitar la zona de viratges de les Marrades. Aquest punt es troba a l’altura de l’edifici Comallemple i al costat del restaurant Refugi, a 1.938 metres. Des d’aquest paratge, la resta de l’itinerari a seguir és igual que l’altre. Si es vol realitzar aquest camí, la longitud és de tres quilòmetres i el desnivell és de 562 metres.

Es tracta, doncs, d’un camí que és una mica feixuc al principi pels viratges que s’han de fer, però a mesura que el recorregut passa a ser més recte i la seva dificultat disminueix és un camí en el qual es pot gaudir tant del paisatge del voltant com notar l’ambient que hi ha a les pistes.