x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
DIARI TV MUSIK
Amb raquetes i esquís

Les bordes del passat

Refugi de la vall del riu. Un recorregut per la parròquia de Canillo amb unes vistes magnífiques, durant el qual es poden observar les bordes de l’Armiana, la borda de la Mora i la cabana de la Vall del Riu.
Un recorregut per antigues bordes canillenques

Silvan Mountain
Actualitzada 18/11/2019 a les 07:30
La parròquia de Canillo ofereix diversos recorreguts amb raquetes o esquís de muntanya.
El proposat aquesta setmana és el del refugi de la Vall del Riu. Una excursió de dificultat mitjana amb unes vistes úniques des d’on es poden observar les magnífiques bordes de l’Armiana, la borda de la Mora i la cabana de la Vall del Riu. Un refugi de vuit places situat a 2.260 metres als peus del pic de l’Estanyó. Aquest recorregut es pot realitzar tant amb raquetes de neu com amb esquís de muntanya.

Per emprendre el camí de sortida s’ha d’agafar la CG-2 en direcció Canillo. Una vegada s’ar­riba al poble, justament al quilòmetre 10, els excursionistes s’han de desviar a l’esquerra per la rotonda en direcció cap a Ordino, per la carretera del coll d’Ordino –CS-240–. Al punt quilomètric 3,8 hi ha una pista a mà dreta on està situat un rètol informatiu que marca l’inici del camí.
Seguidament s’ha d’avançar per una pista forestal fins arribar a les bordes de l’Armiana. Posteriorment se segueix el camí que arriba fins al riu de la Vall del Riu, el qual s’ha de creuar per tal de començar l’ascensió per dins del bosc. Aquest acaba quan s’arriba a la borda de la Mora, un espai molt especial pel gran prat que l’envolta. Des d’allà s’ha de vorejar per l’esquerra el prat nevat i s’ha de continuar l’ascensió per la banda esquerra fins arribar al refugi.

Una vegada allà es pot aturar una estona per agafar forces per retornar cap al punt de sortida. El descens es realitza pel mateix itinerari de pujada, marcat amb senyalitzadors. Es tracta d’una ruta que recorre diversos paisatges, on descobrir les bordes antigues que amaguen les muntanyes canillenques.
LOCALITZACIÓ: Canillo
DURADA: amb raquetes 5 hores (anada i tornada) i amb esquís 2 hores i 30 minuts (ascens i descens)