El cor de Sorteny

Canya de la rabassa - estany de l’estanyó. Un recorregut de dificultat mitjana- alta, que culmina a l’estany de l’Estanyó, després de passar pel bell mig del bosc de l’obaga, on gaudir del cor de la vall de Sorteny.

El parc natural de la vall de Sorteny ofereix diverses rutes per realitzar durant la temporada d’hivern, tant amb raquetes de neu com amb esquís de muntanya. El recorregut que es proposa aquesta setmana arriba fins al bell mig de l’estany de l’Estanyó. Un itinerari de dificultat mitjana-alta per poder gaudir de les increïbles vistes i paisatges que proporciona la vall.

L’itinerari s’inicia a l’aparcament de la canya de la Rabassa, a la cota 1.780, on s’ha de seguir la pista des del pàrquing, pujant cap al cap de Graus. Durant el recorregut s’ha de passar per davant d’unes escultures, Els estripagecs. Una vegada en aquest punt s’ha de deixar enrere el jardí botànic, que està colgat de neu a l’hivern, i s’ha de seguir fins al portell.

Un cop arribat a aquest punt del recorregut, s’ha de seguir pel camí principal uns 150 metres, per agafar el camí que porta cap a l’estany de l’Estanyó, situat a mà dreta.

Després de passar per un pont, s’ha de seguir per un planell, travessar un bosc i després passar per un altre planell abans de pujar pel bosc de l’obaga, en el qual rau la principal dificultat de l’itinerari, fins arribar a la pleta del Llomar.

Una vegada en aquesta s’ha de continuar fins a l’estret de l’Estanyó, on es passa un portell i s’ha de seguir pel planell de les Saleres de l’Estanyó, fins travessar el rierol per una palanca. L’última costa porta fins al mateix estany, en principi, gelat i cobert de neu. S’ha de recordar que no s’hi pot passejar per sobre perquè el gruix de gel pot ser insuficient. Un cop allà, la tornada es realitza pel mateix camí.