Un sender senzill

Camí de les Fonts-Coll Jovell-Font de la Closa. Un recorregut circular de poca dificultat que transcorre pel camí dels Matxos i que permet observar de fons unes increïbles vistes panoràmiques de la vall del Madriu amb neu

Un sender senzillWikiloc

L’itinerari del Coll Jovell es tracta d’una ruta senzilla, que es pot fer amb raquetes de neu i que permet descobrir el camí de les Fonts i la font de la Closa d’una manera entretinguda i apta per a tots els públics partint del Km 0, des de la CG-2 en direcció Encamp. Passat el quilòmetre 1 cal girar a la dreta, a la rotonda en direcció a Engolasters. Es continua pujant per la CS-200 fins passar l’església de Sant Miquel d’Engolasters i poc després de superar el quilòmetre 6 s’arriba a un petit aparcament on es pot deixar el vehicle. Just davant es troba l’inici del circuit de les Fonts. La ruta s’inicia per una pista ampla. Segueix un petit túnel i just després hi ha un mirador amb unes vistes espectaculars d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. Si es continua per la pista s’arriba a un berenador.

A partir d’aquest punt cal deixar la pista i continuar pel camí dels Matxos, que s’enfila en direcció sud. Poc després, a la dreta hi ha un camí que porta a la font de la Closa, però es continua pujant en direcció a Coll Jovell. Just abans d’arribar hi ha una cruïlla de camins. Se segueix el camí indicat fins arribar al Coll Jovell, el punt més alt del recorregut amb vistes sobre la vall del Madriu. Una vegada conclòs aquest itinerari es descendeix pel mateix camí, fins que a 50 metres cal agafar la desviació a l’esquerra pel camí de Coll Jovell en direcció la font de la Closa. El sender descendeix per la Costa de l’Avet fins que s’arriba a un nou berenador, on s’hi troba la font de la Closa. Cal seguir el camí per la pista forestal fins que poc després s’ar­riba a la carretera. En aquest punt hi ha l’escultura UNDR de l’artista Josep Cerdà i Ferré. Si es gira a l’esquerra per la CS-200, de seguida s’arriba al conjunt de bordes d’Engolasters.

Un sender progressa per dins del bosc fins arribar a una cruïlla de camins i cal seguir els punts grocs indicatius que dirigeixen cap a la dreta. El camí torna a portar a la carretera, a la baixada de la CS-200 fins arribar al camí del Cortalet, un camí que és ample i puja suau fins a un encreuament. Allà, cal agafar el camí de l’esquer­ra en direcció l’estany d’Engolasters. Tot seguit s’arriba a la pista del circuit de les Fonts, es gira a l’esquerra i es continua fins arribar al punt d’inici del recorregut.