Entre boscos i pistes

Pla de la Cot. Un recorregut per iniciar-se a la pràctica de les raquetes de neu que transcorre pel domini esquiable de Vallnord-Pal Arinsal i que resulta agradable per les zones boscoses que s’han de travessar

Entre boscos i pistesWikiloc

La ruta proposada aquesta setmana resulta idònia per tal d’iniciar-se en la pràctica de les raquetes de neu. El recorregut transcorre en el domini esquiable de Vallnord-Pal Arinsal. Una caminada que també es pot realitzar, si així es desitja, amb els esquís de muntanya. El recorregut s’inicia a l’estació d’esquí de Pal, concretament des de les instal·lacions del Planell, a la cota de 1.891 metres. Seguidament s’ha de continuar seguint el recorregut marcat per realitzar amb raquetes de neu. Aquest primer s’endinsa pel bosc, tot seguint el camí de la Caubella. Aquest és un dels trams més atractius de la caminada, tant per l’entorn natural de què es gaudeix com per la tranquil·litat que es respira, ja que s’allunya una mica de la zona esquiable.

Una vegada passada la primera zona boscosa de la ruta proposada s’ha de creuar la pista de la Serra per enfilar el camí que puja al Pla de la Cot, situat a la cota 2.071.

Per tal d’arribar a aquest punt s’ha de travessar una segona zona boscosa. Una vegada se supera el bosc dels Amorriadors i quan ja s’ha avançat bastant, més amunt, el recorregut segueix pel costat de la pista fins, finalment, arribar al Pla de la Cot.

Una vegada hem arribat a aquest punt, per tal d’emprendre el camí de retorn cap al punt d’inici situat a les instal·lacions del Planell, se segueix pel voral de la pista de nivell blau de la Serra, que finalitza en el punt que està marcat com a meta d’aquesta caminada.

LOCALITZACIÓ: estació d’esquí de Pal (la Massana) DURADA: una hora i 45 minuts (anada i tornada) DIFICULTAT: baixa DISTÀNCIA: 3,46 quilòmetres (anada i tornada) DESNIVELL: +/- 168 metres