x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Amb les raquetes i els esquís

Per a tots els públics

Pic de la Cabaneta. És un dels cims més assequibles del sector per pujar amb els esquís o les raquetes. L’itinerari presenta un nivell de dificultat molt baix, i proporciona una agradable baixada i unes vistes envejables
El Pic de la Cabaneta en els mesos d'hivern.

Turisme de Canillo
L'itinerari de pujada i baixada.

Per a tots els públics

Actualitzada 26/02/2018 a les 07:33
Al nord-est del Principat, situat a la capçalera de la vall d’Incles i fronterer amb el departament francès de l’Arieja, el pic de la Cabaneta és un dels cims més assequibles i agraïts. És una bona opció per als més experimentats, però sobretot és el pla ideal per als principiants, ja que es tracta d’un itinerari que presenta molt poques dificultats. És un clàssic per a tots els públics. Fins al pic de la Cabaneta es pot arribar sense problemes tant amb els esquís de muntanya com amb raquetes. La baixada també és força agradable i té vàries possibilitats, ja que es tracta d’un entorn força obert. El camí acostuma a tenir molt bones condicions de neu, a excepció dels mesos d’hivern més intensos de la temporada, on l’acumulació de neu el pot entorpir.
Tenint en compte que es tracta d’un itinerari d’una durada més aviat llarga, ja que, en funció de les condicions meteorològiques es poden superar les set hores, és recomanable emprendre el camí al més aviat possible. El punt de partida és l’aparcament de la Baladosa, al final de la vall d’Incles. Per arribar-hi, cal seguir la CG-2 fins al quilòmetre 18 en direcció Soldeu i al revolt de la carretera, agafar la vall d’Incles CS-270. L’itinerari comença passats uns 300 metres de l’entrada a la vall. Segons la quantitat de neu, es podrà començar a esquiar abans o després. Un cop creuat el pont, la vall es divideix en dos. S’ha d’agafar el camí de la dreta seguint el riu Siscaró. A l’hivern és millor tendir cap a aquesta banda i pujar per un canal en considerable pendent, on no hi ha tanta vegetació. Tot i això, no són zones propenses a les allaus. Després de passar el riu, girant a l’esquerra s’arriba fins al refugi del Siscaró. Arriba ara una forta però breu pujada que porta fins als plans de les basses del Siscar. Travessar aquesta camí pot portar més dificultats, ja que és més estret. Però un cop superat aquest tram, apareix un terreny molt més obert que dona accés al petit circ format per la serra del Mig. En aquest punt final, només queda pujar una mica més per arribar finalment, i després d’aproximadament dues hores, a l’últim tram de la ruta: el pic de la Cabaneta, on es pot gaudir d’unes vistes inigualables que s’obren sobre la regió de l’Arieja i els Pirineus orientals.

LOCALITZACIÓ: Canillo

DURADA: prop de 6 hores anada i tornada.
DIFICULTAT: fàcil

DISTÀNCIA: més de 15 quilòmetres, anada i tornada.